۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۵۰۲۵۸۹
امام جمعه نجف:

امام خمینی نظام جمهوری اسلامی را به معنای واقعی تأسیس کرد

امام جمعه نجف سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را گرامی داشت و خاطرنشان کرد که امام توانست حکومت جمهوری اسلامی واقعی را تاسیس کند.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی غرب استان موصل تصریح کرد: بسیج مردمی از فرار جریان تروریستی داعش جلوگیری، از مرز عراق پاسدار می‎کند و وارد خاک سوریه نمی‎شود.

وی با اشاره به حمله‎های تروریستی که در طول هفته  گذشته در عراق رخ داد، گفت: تروریست‎ها توانایی مبارزه با مجاهدان عراقی را ندارند و به همین دلیل به انتقام از مردم روی آورده‎اند.

امام جمعه نجف بر اجرای انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد و اظهار داشت: باتوجه به مشکلات مختلف در عراق، این کشور شاهد یک حرکت بزرگ سیاسی است. اصلاحات در عراق باید طبق قانون و نظر مردم صورت گیرد.

وی افزایش اختلافات میان اقلیم کردستان عراق و حکومت مرکزی به نفع کسی نیست و گفت: اقلیم کردستان بدون عراق توانایی زندگی کردن را ندارد بنابراین با احترام به قانون اساسی باید مشکلات را حل و فصل کرد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دارای ویژگی‎‌هایی نظیر علمیت، فقاهت، زهد، حکیم، رهبری صبور و همه صفات نیک بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) تنها نظام شاه را سرنگون نکرد بلکه جمهوری اسلامی را به معنی واقعی تاسیس کرد.

اما جمعه نجف تصریح کرد: امام خمینی (ره) دوران کنونی را دوران ملت ها، افول حکومت‎های ظالم، نابودی حکومت‎های مادی و بازگشت معنویت می‎دانست.

وی همچنین سالروز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز الحکیم را گرامی داشت و بیان داشت: این عالم بین سیاست و حوزه، شجاعت و اعتدال، شهادت و عقلانیت جمع کرد. حوزه علمیه و تشیع باید به چنین شخصی افتخار کند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات