۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۶۴۰

بازتاب حملات تروریستی تهران در رسانه های الجزایری

خبر تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حمله تروریستی به مرقد امام خمینی (ره) بازتاب گسترده ای در رسانه های الجزایری داشت.
مجلس

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه ماهواره ای الجزایر 3 در خصوص خبر تیراندازی در ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حمله تروریستی به مرقد امام خمینی (ره) اعلام کرد: در جریان تیراندازی در ساختمان مجلس ایران و همچنین در مرقد امام خمینی(ره) دو نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

رادیو الجزایر نیز اعلام کرد: در جریان دو حمله همزمان در تهران،دو نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

رادیو الجزایر افزود: چهار فرد مسلح وارد ساختمان مجلس شده اند و در جریان حمله به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز یک نفر کشته شده و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری روزنامه النهار الجزایر نیز نوشت: خبرهایی مبنی بر تیراندازی داخل ساختمان مجلس ایران و زخمی شدن یک نگهبان منتشر شده است.

این پایگاه خبری به نقل از روسیا الیوم نوشت: هنوز انگیزه های این تیراندازی مشخص نیست.

النهار همچنین به نقل از ایرنا نوشت: یک فرد ناشناس وارد ساحتمان مجلس شد و با تیراندازی یک نفر را کشته و 5 نفر را زخمی کرد و چند نفر را نیز به گروگان گرفت.

این پایگاه خبری افزود: یک فرد مسلح ناشناس نیز اقدام به تیراندازی در مرقد امام خمینی (ره) کرد که بر اثر آن چند نفر زخمی شدند اما پرس تی وی بعدا اعلام کرد مهاجمان چند نفر بودند که یک نفر از آن ها خود را منفجر کرد .
پایگاه خبری روزنامه الخبر نیز نوشت:دو حمله جدا گانه در تهران، چند کشته و گروگان در پی داشت.

الخبر به نقل از منابع خبری غیر رسمی ایرانی نوشت: در این دو حمله ، هفت نفر کشته و چهار نفر نیز به گروگان گرفته شده اند.

الخبر افزود: این دو حمله جداگانه در ساختمان مجلس و مرقد رهبر انقلاب اسلامی ایران روی داد و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت دو نفر و مجروح شدن بیش از 30 نفر تائید شده است.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند و عملیات ضد تروریستی همچنان ادامه دارد.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. /994/ب102/ف

ارسال نظرات