۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۵۰۴۵۱۶
استاد فقه الازهر:

تروریست‌ها بیشترین آسیب را در طول تاریخ به اسلام زدند

استاد فقه دانشگاه قاهره تاکید کرد که اسلام بیشترین آسیب را در طول چهارده قرن از سوی تروریست‌ها دیده است.
شیخ هانی تمام استاد فقه دانشگاه قاهره

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ هانی تمام استاد فقه دانشکده علوم اسلامی دانشگاه قاهره و از علمای الازهر تاکید کرد که کتاب «گمراهی‌ تروریست‌ها» که به تازگی از سوی وزارت اوقاف منتشر شده در زمره کتاب‌هایی است که به مبارزه با اندیشه گروه‌های افراطی می پردازد.

شیخ هانی با بیان آنکه گروه‌های افراط‌گرا به خدا و پیامبر اکرم(ص) افترا می‌بندند، افزود: افراط‌گراها تمرکز خود را بر دروغ بستن به رسول اسلام(ص) و فریب مردم قرار داده‌اند. دروغ بستن به پیامبر(ص) از طریق جعل احادیث دروغین و یا با تفسیر غلط و گزینشی نظرات نبی مکرم اسلام(ص) صورت می گیرد.

وی با اشاره به تخریب چهره اسلام در سال‌های اخیر و بی‌سابقه دانستن آن در طول چهارده قرن خاطر نشان کرد: مساله تکفیر مردم و حاکمان به سبب انجام گناهان از مهمترین دلایل تروریست‌ها برای جایز دانستن کشتار بیگناهان است.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: اگر مسلمانی معصیتی را انجام دهد از دیدگاه تروریست‌ها کافر شمرده شده و جان، مال و ناموسش حلال می‌شود و این خلاف اجماع علما است که اصرار بر گناهان تنها سبب فسق خواهد شد.

استاد دانشگاه قاهره با اشاره به آنکه صدور حکم تکفیر تنها در صورتی جایز است که فردی ضروریات دین را انکار کند، اظهار داشت: انسان زمانی از دین خارج می‌شود که ضروریات دین را انکار کند پس اگر مسلمانانی سخن را گفته و یا عملی را انجام دهد که هفتاد و یک محمل برای کفر و یک محمل برای ایمان داشته باشد باید سخن و فعلش حمل بر ایمان شود.

شیخ هانی در پایان تصریح کرد: جان مردم در نزد تروریست‌ها حلال شمرده شده است بنابر این اگر بیگناهان در حادثه انفجار کشته شوند نه تنها قصاص بلکه دیه آنها نیز ساقط می‌شود زیرا به عقیده گروه‌های تروریستی این افراد در راه عمل جهادی کشته شدند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات