۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۰۵۱۲۰

توافقات مثبت میان جنبش حماس و مصر

یک مسؤول جنبش مقاومت اسلامی حماس از دستیابی هیات این جنبش و مقامات مصری به تفاهمات مثبت و سازنده در جریان دیدارهای اخیر طرفین خبر داد.
حماس

به گزارش خبرگزاری رسا، مشیر مصری از مسؤولان حماس در تشریح نتایج سفر هیات حماس به رهبری «یحیی سنوار» رییس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه به مصر تاکید کرد که «هیات حماس در سفر به قاهره دیدارهای مثبت و سازنده ای با مسؤولان مصری داشت.»

وی افزود: جنبش حماس با عمل به تمامی مسؤولیت های خود تلاش دارد روابط برادرانه و منافع مشترک را حفظ کند و مصر نیز عمل جنبش حماس به این مسؤولیتهایش را درک می کند و همین مساله باعث شد که فضای مثبتی بر روابط طرفین سایه بیاندازد و طرفین در راستای ترمیم روابط خود حرکت کنند.

مصری تصریح کرد که «مسؤولان مصری وعده اتخاذ یک سری اقدامات به منظور کاهش شدت محاصره اعمال شده علیه ملت فلسطین را داده اند.

وی همچنین اخبار منتشر شده درباره ارائه لیست افراد مظنون و تحت تعقیب مصر در غزه به جنبش حماس را تکذیب و تاکید کرد که این اظهارات نادرست و بی پایه و اساس است و حماس به نقش ملی و مسؤولیت های خود آگاه است و مطمئنا به هیچ کس اجازه تعرض به امنیت مصر را نمی دهد و غزه نه در گذشته، نه حال حاضر و نه در آینده؛ چه از طریق گروه ها و چه افراد خطری را متوجه مصر نکرده و نخواهد کرد.

مشیر مصری در پایان خاطر نشان ساخت که امنیت ملی مصر، امنیت ملی فلسطین است و ما اهتمام زیادی به برقراری امنیت و آرامش در عرصه داخلی مصر داریم./۸۴۷/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات