۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۶۳۸
امام جمعه موقت اصفهان:

وضع تحريم‎هاي جديد عليه ايران نشان از كينه و دشمني آمريكا دارد

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که وضع تحريم‎هاي جديد عليه ايران نشان از كينه و دشمني آمريكا دارد، گفت: قرآن مي‎فرمايد با دشمنان اسلام دوستي و رفاقت نكنيد آنان در ظلم به شما ذره‎اي كوتاهي نمي‎كنند.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، حجتالاسلام والمسلمين سيدمجتبي ميردامادي، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب در سند 2030، گفت: سياه باد روي آناني كه در برنامهها و شبكههاي مجازي خود همه چيز را مورد تهاجم قرار دادند و خطبههاي دو هفته پيش من را آوردند و گفتند كه امام جمعه دروغگو است، آيا آنها هم راست ميگويند؟ رهبر عزيز چيزي را بدون ملاحظه نميگويد، ايشان فرمودند كه نبايد نظام آموزشي كشور بيرون از كشور نوشته شود، اين سند 2030 با تصميم شوراي انقلاب فرهنگي منحل و ملغي شد، چه كسي در اين مورد دروغ گفت؟

وي گفت: اين روزها اسرائيل اعلام كرده است كه با هواپيماهاي رادارگريز آمريكا ميتوانيم به ايران حمله كنيم، كورخواندهاند، آنان قدرت چنين كاري را ندارند و ما با رادارهاي خود حتي نفس خلبنانان اسرائيلي را حس ميكنيم، ما تنها در برابر خداوند زانو ميزنيم و زير زانوی ما پرچم اسرائيل است، با گرگ نبايد سازش كرد بلكه بايد دندانهاي او را كشيد و او را از بين برد.

امام جمعه موقت اصفهان با بيان اينكه يكي از مفتيهاي وهابي فتوا داده كه روزه قطريها تا زماني كه عربستان از آنان راضي نباشد، قبول نيست، ادامه داد: امروز روز شوخي نيست اما اين جمله بسيار عجيب است، عجب دنيايي و چه مرتجعيني حرمين شريفين را محاصره كردهاند و از اموال مردم مسلمان،‌ مسلمانان ديگر را نابود ميكنند، اين رژيم سفاك خائن تروريست تربيت ميكند و ايران را ناامن ميكند، ما از مرگ و شهادت نميترسيم ما در برابر عوامل شما ايستادهايم و تا نابودي كامل مزدوران خائن شما از پاي نخواهيم نشست.

حجتالاسلام والمسلمين ميردامادي گفت: مطمئن باشيد كه خداوند 1400 سال پيش تمام درسهاي پيروزي و موفقيت را به ما آموخته است، پيامبر اكرم(ص) فرمود هر وقت روزگار شما چون شب تاريك شد برشما باد به تمسك به قرآن، قرآن ميفرمايد با دشمنان اسلام دوستي و رفاقت نكنيد آنان در ظلم به شما ذرهاي كوتاهي نميكنند و دوست دارند شما هميشه در رنج باشيد و در گفتار آنان بغض هست و هر روز تحريمها و جنايتها و تهديدهاي بسياري را عليه شما وضع ميكنند و آنچه كه در دل آنان است بدتر از اين است.

وي بيان كرد: آنان دوست ندارند كه با شما دوست شوند، در برابر شما ميگويند ما ايران پيروز و موفق را ميخواهيم اما در توطئههاي شبانه غيظشان از وجود شما ظاهر ميشود، بايد به آنان گفت آمريكا و اسرائيل و سعودي از غيظ خودتان بميريد،‌ اگر شما خوبي درونتان باشد، عصباني ميشود، چرا موشك داريد و چرا سپاه قهرمان جان بر كف داريد؟ چرا نيروي نظامي و انتظامي فداكار داريد؟ چرا اجازه نميدهيد تروريستها در مملكت شما جنگ داخلي را آغاز كند؟ خداوند حافظ اين مملكت است.

امام جمعه موقت اصفهان با توصيه به اعضاي شوراي شهر اصفهان و با تمجيد از فعاليتهاي شهردار اصفهان، تأكيد كرد: مبادا شما در شوراي شهر جناحبازي و خطبازي كنيد و كساني همچون شهردار اصفهان را كه جزء خوبان و بزرگان است را از مسؤوليت برداريد و كساني را بياوريد كه تجربه و تعهد كافي را ندارند.

وي درباره اصطلاح آتش به اختيار كه از سوي رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، ابراز كرد: آنچه كه رهبر انقلاب فرمودند و مخاطب ايشان دانشگاهيان بودند، به آنان گفتند كه شما خود وارد عمل شويد و حكيمانه حرف بزنيد و موعظه كنيد و بحث هرج و مرج نيست، چرا دشمن اين طور تفسير ميكند كه معناي اين عمل برخورد مستقيم با بيحجابان و روزهخواران و پاشيدن تيزاب به صورت آنان است، غلط ميكنند اين حرف اشتباه است.

حجتالاسلام والمسلمين ميردامادي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم امام خميني(ره)، ابراز كرد: ايشان فرمودند كه دهه 60 دهه مظلوم و حساس بوده است كه اكنون مورد تهاجم قرار گرفته است و فرمودند كه مراقب باشيد كه جاي شهيد و جلاد در دهه 60 عوض نشود و فرمودند كه مردم توطئه تروريستها را خنثي كردند.

وي با تسليت ايام شهادت امام علي(ع)، افزود: امام علي(ع) انساني بود كه غيرمسلمان درباره او گفت كه دويست بار نهجالبلاغه را خواندم و خدا را به وسيله امام علي(ع) شناختم، به فرزندان خود وصيت كرد كه اگر من از ضربه ابنملجم از دنيا رفتم، تنها يك ضربه به او بزنيد و او را قطعه قطعه نكنيد، حال چگونه است كه برخي كشورها ادعاي خادمالحرميني ميكنند و مردم بيپناه و مظلوم يمن را قطعه قطعه ميكنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توصيه امام علي(ع) در لحظات پاياني عمر خود، خاطرنشان كرد: اميرمؤمنان(ع) به تقوا توصيه كردند، گناه نكنيد و واجبات خداوند را انجام دهيد، دنيا تمام ميشود اما قيامت را فراموش نكنيد، خداوند را همه جا در نظر داشته باشيد و بدانيد كه خداوند از هر چيزي آگاه است./914/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات