۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۶۵۹۰

اعتراض آیت الله قبلان به تروریسم نژادپرستانه علیه مسلمانان

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حوادث کنونی در کشورهای غربی را تروریسم نژادپرستانه علیه مسلمانان توصیف کرد.
آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با صدور پیامی، حادثه تروریستی دو شب گذشته در یکی از مساجد لندن را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: تروریسم ساخته شیطانی است که هیچ دین و انسانیت نمی شناسد. این پدیده یک آفت سرطانی است که مبارزه همه کشورها و ملت ها برای ریشه کن شدن آن و عدم مجوز ریشه دواندن در خاستگاه دیگر را می طلبد.

وی افزود: تروریسم نژادپرستانه جدید، ادامه فصل های گذشته تروریسم تکفیری بوده و بر دشمنی و هجمه علیه اسلام با هدف نشان دادن آن به عنوان دشمن انسانیت دلالت دارد.

آیت الله قبلان تصریح کرد: اسلام یک دعوت مشترک برای حفظ انسان و محافظت از کرامت و امنیت و ثبات آن به شمار می آید. هرگونه اقدام تروریستی اعم از تکفیری و نژادپرستانه و صهیونیستی به ویژه کشتار وحشیانه بی گناهان که مورد پذیرش هیچ دین و عقلی نیست را محکوم می کنیم.

این عالم لبنانی از دولت انگلستان خواست تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی عاملان و برنامه ریزان این جنایت آغاز کرده و شدیدترین مجازات را علیه آنان در نظر گیرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی در پایان، این حادثه را به دولت و ملت و خانواده قربانیان تسلیت گفت و رحمت واسعه برای قربانیان و شفای عاجل را برای مجروحان از خداوند خواستار شد.

گفتنی است یکشنبه شب، یک خودرو شماری از نمازگزاران را در نزدیکی مسجدی در پایتخت لبندن زیر گرفت که در پی آن، بیش از 20 نمازگزار کشته و زخمی شدند/980/ب902/د

ارسال نظرات