۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۰۷۳۳۲
فضل الله:

قطب‎نما باید به سوی فلسطین بازگردد

امام جمعه بیروت با انتقاد از انحراف امت اسلامی از مساله فلسطین، بازگشت قطب نما به سوی فلسطین را خواستار شد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک با اشاره به برگزاری تظاهرات روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان به یاد لزوم تلاش همگانی و بسیج امکانات جهت آزادی اولین قبله خود یعنی قدس و سراسر سرزمین فلسطین باشند.

وی افزود: مسلمانان نباید مساله فلسطین را فراموش کنند و اجازه به حاشیه راندن این مساله را بدهند. دشمنان در این راستا در همه کشورها در حال بحران آفرینی مذهبی و طایفه ای و قومیتی هستند تا مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه یادآوری اولویت بودن مساله فلسطین در حال حاضر از هر زمان دیگری مهمتر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه قطب نما از فلسطین به سوی دیگری رفته است، باید این قطب نما به سرزمین قدس بازگردد زیرا قدس جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان و پیروان سایر ادیان دارد و جایگاه انبیا، قبله اول مسلمانان و سومین حرم شریف به شمار می آید.

حجت الاسلام فضل الله اظهار داشت: در روز قدس دست همه کسانی که در راستای محافظت از قدس به عنوان اولویت تلاش کرده و مقدمات نابودی اشغالگران را فراهم می کنند به گرمی فشرده و بر لزوم ایستادن در کنار ملت فلسطین که در برابر اشغالگری و یهودی سازی قدس ایستاده اند، تأکید می کنیم. 

وی ملت های عربی و  اسلامی و همه آزادگان جهان را به هوشیاری و یکپارچگی در برابر دشمن صهیونیستی فراخواند و ادامه داد: در روز جهانی قدس ضرورت مقابله با عادی سازی روابط با دشمن و جلوگیری از ورود این رژیم به پیکر جهانی و همچنین همبستگی با ملت فلسطین برای مقاوم ماندن در این صحنه پر از چالش را یادآور می شویم.

امام جمعه بیروت تأکید کرد: تحولات گذشته نشان داده که امت اسلامی توانایی پیروزی دارد و گزینه های خوبی برای تحقق این مساله را دارد. مسلمانان با قدرتی که در اختیار دارند می توانند در برابر فتنه ایستاده و به جای اینکه از راه اصلی منحرف شدند در نبرد با دشمن صهیونیستی تمرکز کنند./980/ب901/د 

ارسال نظرات