۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۰۸۸۵۰
گزارش رسا از نشست منافقین در پاریس؛

همپیالگی آل سعود با دشمنان قسم خورده ایران/ «فریاد سرنگونی نظام ولایت فقیه» از حنجره منافقین

نشست منافقین در پاریس در حالی به اتمام رسید که بار دیگر به نام آزادی، هجمه شدید علیه ولایت فقیه صورت گرفته و حاضران بر سرنگونی نظام اسلامی به توافق رسیدند.
نشست منافقین در پاریس

خبرگزاری رسا ـ گروه بین‌الملل: نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین شنبه هفته جاری در پاریس آغاز شد. از نکات حائز اهمیت در این نشست، حضور شخصیت‌های سیاسی از سراسر جهان و  پوشش مستقیم و پخش لحظه به لحظه برنامه‌ها و سخنرانی‌های این نشست از سوی برخی رسانه‌ها بود. مانند تمامی نشست‌های سابق بار دیگر این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در معرض شدیدترین هجمه‌ها از سوی دشمنان قرار گرفت. کشورهای عربی و اروپایی نظیر عربستان سعودی، بحرین، مصر، هلند، آمریکا که همواره ایران را به ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه و جهان متهم می‌کنند با ارسال نماینده در این نشست، خواستار سرنگونی نظام حاکم در ایران شدند.

تشویق آزادی‌خواهان با دستان آلوده به خون
مریم رجوی رهبر سازمان مجاهدین خلق در نشست سالانه منافقان با تکرار اتهامات واهی خود، ایران را به ایجاد ناامنی و دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد. وی در این نشست به صراحت اعلام کرد: «نظام ولایت فقیه یک نظام غیر قابل اصلاح بوده و هیچ راهی جز سرنگونی آن وجود ندارد. سرنگونی نظام ایران امری ممکن است. سازش و توافق جامعه جهانی با ایران با هدف اصلاح وضع موجود در ایران اساسا اشتباه است زیرا ایران اکنون در سه جنگ فرسایشی منطقه‌ای وارد شده که خروج از آنها بسیار سخت است. از این رو باید مانع خرابکاری نظام ولایت فقیه در منطقه شد.»

موسی افشار از اعضای گروهک تروریستی منافقین و عضو آنچه که «کميسيون امور خارجه شوراي ملي مقاومت» نامیده می‌شود نیز در این نشست در سخنانی همسو با مریم رجوی تاکید کرد که حضور شخصیت‌های سیاسی از سراسر جهان در پاریس نشان از ایجاد ظرفیت و توان بالا برای کشف اقدامات نظام ایران در ناامن ساختن منطقه و سرنگونی نظام حاکم در ایران دارد.

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و مشاور غیر رسمی رییس جمهور آمریکا که به عنوان یکی از گزینه‌های تصدّی پست وزارت خارجه آمریکا گمانه‌ زنی‌هایی درباره وی شده بود، ضمن ابراز خرسندی از حضور در نشست منافقین خاطر نشان کرد: «با تغییر دیدگاه جهانیان پس از روی کار آمدن ترامپ، به زودی شاهد آزادی مردم ایران خواهیم بود. تمام دنیا امروز به این درک رسیده است که نظام ایران خطری جهانی است. ایران هنوز هم به دنبال دست یابی به صلاح هسته‌ای است. تنها راه برای ایجاد ثبات در منطقه نابودی نظام ولایت فقیه است.»

نصر الحریری رییس هیأت مخالفان و معارضان سوری نیز از دیگر شرکت کننده‌های این مراسم بود. وی در سخنانی همسو با دیگران ضمن متهم کردن ایران به کشتار اهل سنت در سوریه بر لزوم سرنگونی نظام ولایت فقیه تاکید و اظهار داشت: «نظام تروریست پرور ایران منطقه را به ناامنی کشانده است. باید سپاه پاسداران و حزب الله لبنان را در زمره گروهک‌های تروریستی قرار دهیم. با تلاش و همدلی می‌توانیم به راحتی حکومت ایران را سرنگون کنیم.»

ترکی الفیصل رییس سابق دستگاه اطلاعاتی از دیگر سخنرانان این نشست، بدون درنظر گرفتن حمایت علنی عربستان از تروریست ها بویژه در عراق و سوریه و تفکر وهابیت به عنوان سرمنشاء فکری آنها مدعی شد: «دولت ایران بزرگترین حامی تروریسم است. آیت الله خمینی برای صدور انقلابها و کودتاها به منطقه تلاش کرد.»

صالح القلاب وزیر سابق فرهنگ و رسانه اردن نیز با متهم ساختن ایران به کشتار اهل سنت در منطقه گفت: «نظام ایران برای کشتار مردم عراق، سوریه و یمن و تشدید بحران در کشورهای اسلامی، نیرو استخدام می‌کند. ما خواستار تشکیل جبهه انقلابیان برای آزادی ملت ایران هستیم. نظام ایران در یک بحران شکننده به سر می‌برد. گمان نکنید که ایران کشوری قدرتمند و قوی است.»

در همین راستا سناتور لیبرمن، کاندیدای پیشین معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا با ابراز خرسندی از حضور در جمع افرادی که خواستار سرنگونی نظام حاکم در ایران هستند، تنها راهکار نجات مردم ایران را تغییر نظام دانست و تصریح کرد: «آمریکا و هم پیمانانش حمایت خود را از تمامی آزادی خواهان اعلام می‌کنند. این حضور سبب می‌شود تا ما در منسجم ساختن سیاست‌های خود علیه ایران و تلاش برای تحقق دموکراسی از هیچ اقدامی دست نکشیم. ما توانایی داریم تا این نشست را به زودی در تهران برگزار کنیم.»

تلاش برای عوض شدن جای شهید و جلاد
هرچند که شخصیت‌های سیاسی حاضر در نشست منافقین مدّعی حمایت از مردم ایران و منادی آزادی ملت‌ها هستند اما با نگاه به کارنامه هریک از آنها می‌توان فهمید که آزادی و دموکراسی که کشورهای غربی و مزدوران منطقه‌ای آنان فریاد می‌زنند، در حقیقت بازگشت به دوران سرسپردگی و عصر وابستگی ایران است.  

مریم رجوی که فریاد عدالت‌خواهی سر می‌دهد، اگر در سخنان خود صادق است باید پاسخگوی افکار عمومی و مردم ایران باشد که چرا در حادثه تروریستی تهران به جای ابراز همدردی با خانواده‌ قربانیان این حمله وحشیانه، فرصت را غنیمت شمرد تا با سیاسی جلوه دادن این ماجرا نمک به زخم خانواده‌های داغدار بزند.

مردم ایران هیچگاه اقدامات وحشیانه و ترورهای انجام شده در اوایل انقلاب را از یاد نخواهند برد. انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام و نیز 27 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و 4 تن از وزرای کابینه مکتبی شهید رجائی و جمع دیگری از مقامات مسؤول ، انفجار  بمب در دفتر نخست وزیری که منجر به شهادت شهید رجائی ، رییس جمهور و شهید باهنر ، نخست وزیر وقت ایران شد. و ترور بسیاری از مسؤولان کشوری مانند شهید مطهری و آلوده ساختن دست خود به خون شهدای محراب، شهید آیت الله مدنی ، شهید آیت الله صدوقی ، شهید آیت الله اشرفی اصفهانی و شهید آیت الله دستغیب تنها گوشه‌ای از جنایات گروهک تروریستی منافقان است.

موسی افشار که جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند باید پاسخگو باشد که چرا بارها و بارها به صورت رسمی و غیر رسمی و در مصاحبه با رسانه‌ها به صراحت از تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه حمایت و آنها را آزادی‌ خواه معرّفی کرده است؛ در صورتی که امروز برای همگان مشخص شده که داعش نه تنها نماینده اسلام بلکه نماینده هیچ دین و آیینی نیست و تمامی کشورهای جهان داعش را به عنوان یک خطر برای امنیت جهان معرّفی می‌کنند.   

نصر حریری که به عنوان رهبر معارضان سوری شناخته می‌شود نیز وضعیتی مشابه با رجوی و افشار دارد. وی در حالی خواستار قرار دادن نام سپاه قدس و حزب الله در لیست گروهک‌های تروریستی است که خود در قامت یک اپوزسیون بارها از اقدامات گروهک‌های تروریستی در خاک سوریه حمایت کرده است.

در همین راستا محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از بازگشت به تهران در واکنش به نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، حضور و فعالیت منافقین در فرانسه را نقطه ابهام در روابط ایران و فرانسه عنوان کرد. ظریف پیش از اتمام سفر دوروزه‌اش به پاریس و بازگشت به تهران در فرودگاه شارل دوگل در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس؛ درباره نشست منافقین در پاریس و اینکه با تحریک این گروهک برخی نمایندگان پارلمان اروپا در بیانیه‌ای حقوق بشر در ایران را زیر سؤال برده‌اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست سیاه قرار داده‌اند، گفت: سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست؛ همه دولت‌های منطقه و دولت‌های اروپایی نسبت به سوابق این گروه آگاه هستند.

از سوی دیگر حضور ترکی الفیصل به عنوان نماینده عربستان سعودی در این نشست حائز اهمیت است. فیصل، ایران را به عنوان کشور حامی تروریسم معرّفی می‌کند تا با متوجه ساختن انگشت اتهام به سمت تهران، فشار افکار عمومی را از مساله ناکامی‌های خود در منطقه کاهش دهد. به نظر می‌رسد که سیاست‌مداران ناپخته سعودی باید تجدید نظر جدی در رفتارهای خود انجام دهند. عرصه بین‌الملل عرصه رفتارهای جنون آمیز و یا تصمیمات نسنجیده نیست. قطع روابط با قطر، شکست در سوریه و عراق، فرو رفتن در باتلاق یمن، بحران اقتصادی، افزایش سطح نارضیاتی عمومی و ... حاکی از آن است که جوانان بی‌تجربه سعودی باید سرگذشت پدران خود را درس عبرت قرار داده و دست از ماجراجویی در منطقه بردارند.

مصر، بحرین و سایر کشورهای عربی نیز باید به خوبی بدانند که همراهی با سیاست‌های اشتباه سعودی تنها به تزلزل جایگاه آنها در منطقه، ایجاد ناآرامی و افزایش موج اعتراضات داخلی منجر خواهد شد؛ مساله‌ای که بی‌شک تنها منافع رژیم اشغالگر قدس و کشورهای استکباری را تامین خواهد کرد.

لجن پراکنی افسارگسیخته سیاست مداران و شخصیت‌های حاضر در نشست منافقین، عصبانیت آنها از موفقیّت و پیشرفت نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. به فرموده امام راحل « اگر دشمن از کار شما عصبانی و ناراحت بود بدانید کارتان صحیح است. آمریکا هر چه به حکومت فحش بدهد و یا به افراد فحش بدهد پیش مردم، اینها معتبرتر می شوند.و از آن طرف منحرفین هر چه شما را بدگویی کنند برایتان بهتر است.»

اتهامه زنی به جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای منزوی ساختن ایران در منطقه نه تنها با موفقیت همراه نبوده بلکه نتیجه معکوس از خود به جای گذاشت. مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران در مسائل داخلی کشورها دخالت نکرده و بنای دخالت نیز نخواهد داشت اما همواره از مردم مظلوم جهان حمایت خواهیم کرد. به نظر می‌رسد که کشورهای اسلامی به جای همراهی با استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده امت اسلامی بایستی تجدید نظر جدی در رفتارهای خود انجام دهند و در راه تحقق وحدت، همدلی و ایجاد یک منطقه کاملا امن و با ثبات گام مثبتی بردارند./981/ب951/ر

محمد رایجی

ارسال نظرات