۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۲۹۱
یک مؤسسه تحقیقاتی انگلیسی:

عربستان دیدگاه‌های افراط‌گرایانه را به صورت سازمان یافته صادر می‌کند

پژوهشگری از یک مؤسسه انگلیسی به یک شبکه خبری آلمانی گفت که عربستان دیدگاه‌های افراط گرایانه را بر مبنای عقاید وهابی به جهان صادر می‌کند.
 افراط گرایی

به گزارش خبرگزاری رسا، نتیجه تحقیقات یک موسسه انگلیسی حاکی از این است که عربستان سعودی نقش کلیدی در زمینه گرایش‌های افراطی در میان مسلمانان ایفا می‌کند. به طوری که تاثیر دیدگاه وهابی بر آلمان هم خود را نشان می‌دهد.

«سوزانه شروتر» پژوهشگری که در این زمینه کار کرده است درباره حملات تروریستی در انگلیس به شبکه خبری «دویچه‌وله» گفت: «این موضوع اصلا مرا متعجب نکرده است. از مدتها پیش مشخص بود که عربستان سعودی، دیدگاه‌های وهابی خود را صادر می‌کند و این دیدگاه با آنچه داعش از آن پیروی می‌کند، نزدیک است. عربستان به این منظور فقط پول هزینه نمی‌کند بلکه به صورت سازمان یافته تبلیغ می‌کند.»

ساختن مساجد و مراکز فرهنگی و اماکنی از این دست به این منظور و استفاده از زنان و مردان برای تبلیغ در این راستا از جمله اقداماتی است که شروتر به آنها اشاره کرده و آنها را موفقیت‌آمیز دانسته است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را مانند شوکی برای سعودی‌ها ارزیابی کرد و اعلام کرد که ریاض تلاش کرد تا دیدگاه‌های خود را به دنبال انقلاب در ایران هر چه بیشتر به جهان صادر کند و گفت که نتیجه این شد که در بسیاری از نقاط جهان دیدگاه‌های افراطی دیده می‌شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات