۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۱۱۳۷۴

واکنش مقامات صهیونیست به عملیات استشهادی در مسجدالاقصی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی عملیات امروز در مسجد الاقصی را «عبور از خطوط قرمز» توصیف کرد.
قدس مسجد الاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با «بسیار خطرناک» توصیف کردن عملیات استشهادی امروز در «مسجد الاقصی» اعلام کرد: این عملیات «از خطوط قرمز» اسرائیل عبور کرد.

اردان با بیان اینکه هنوز در حال بررسی این عملیات هستند، گفت: «نیاز است تا درباره تمام اقدامات امنیتی در مجموعه مسجد الاقصی بازنگری کنیم. از تمام سران مدنی جامعه می‌خواهم برای آرام کردن اوضاع و حفظ آرامش در قدس تلاش کنند.»

صبح امروز 3 فلسطینی در «باب الاسباط» واقع در مجموعه مسجد الاقصی، با سلاح گرم عملیات شهادت طلبانه انجام دادند که درپی آن 2 نظامی صهیونیست کشته و 1 افسر دیگر زخمی شدند.

گفته می‌شود این جوانان فلسطینی از اعراب ساکن مناطق ۱۹۴۸ بوده و کارت‌های شناسایی آنها نشان می‌دهد از شهر «ام الفهم» هستند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بعد از تشکیل جلسه کابینه امنیتی، دستور داد مسجد الاقصی تا اطلاع ثانوی بسته بماند.

«امانوئل نشهون» سخنگوی وزارت خارجه این رژیم نیز تاکید کرد: اقدامات امنیتی در مسجد الاقصی بیشتر خواهد شد زیرا اسرائیل قصد دارد وضعیت فعلی در این مکان را حفظ کند.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی ضمن محکوم کردن این عملیات با سلاح گرم، در توئیتر خود نوشت: « از این حمله شرارت‌بار شوکه شده و برای قربانیان دعا می‌کند.»

«آریه کینگ» رییس امنیتی شهرداری قدس اشغالی نیز مدعی شد حداقل 5 هزار اسلحه گرم ثبت نشده و غیرقانونی در اختیار ساکنین عرب این شهر است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات