۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۱۴۲۰

تأکید سید علی فضل الله بر اقامه نماز در مسجد الاقصی

امام جمعه بیروت بر لزوم حمایت ملت های اسلامی و عربی از فلسطین و اقامه نماز در مسجد الاقصی تأکید کرد.
سید علی فضل الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به ادامه بحران های مختلف در لبنان گفت: لبنانی ها از زندگی کریمانه و احساس وجود دولتی که نیازها و امنیتشان را تأمین کند، محروم هستند. قانون افزایش حقوق کارگران و کارمندان از تصویب به دور است، بحران برق با وجود گرمای شدید تابستان همچنان ادامه دارد و از استخدام های دولتی نیز خبری نیست زیرا این استخدام ها به سهمیه های سیاسی اختصاص می یابد.

وی افزود: هیچ کس حق ندارد با آینده و سرنوشت لبنانی ها بازی کند و ما خواستار استفاده از افراد امین و کارآمد برای پست های حساس کشور هستیم. امانتداری از ویژگی های بسیار مهم به شمار می آید و فردی امینی که به دین و مذهب ما تعلق نداشته باشد از کسی که از دین و مذهب ماست ولی امانتدار خوبی نیست بسیار بهتر به شمار می آید.

این روحانی لبنانی درباره آزادی موصل از لوث داعش تصریح کرد: عراق با وحدت توانست موصل را از تروریست هایی که در بخش بزرگی از این کشور فساد به راه انداخته بود، نجات دهد تا ثابت کند که تروریسم دشمن همه عراقی هاست. 

وی این پیروزی را نشان دهنده پویایی ملت و آمادگی جهت جانفشانی در راه وطن توصیف کرد و اظهار داشت: پاکسازی بازمانده های این پدیده و همچنین مبارزه با گروه های خاموش به زمان طولانی نیاز دارد که البته پیش از آن باید دلایل ورود این پدیده به عراق به خوبی مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام فضل الله نسبت به ادامه فاجعه انسانی در یمن ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش های سازمان بین الملل و سازمان های حقوق بشر، فاجعه انسانی در این کشور در حال رخ دادن است، بیماری به شدت افزایش یافته و سریال مرگ و بمباران و  تخریب همچنان ادامه دارد. وقت آن فرارسیده که به این ملت رحم شده و جنگ متوقف شود.

وی عملیات استشهادطلبانه امروز در قدس را مورد تقدیر قرار داد و گفت: این عملیات یک واکنش طبیعی به جنایت های دشمن در قدس و مسجد الاقصی است و بر ریشه دواندن مقاومت نزد جوانان فلسطینی تأکید دارد. از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم در کنار ملت فلسطین ایستاده و بر برگزاری نماز در مسجد الاقصی پافشاری کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات