۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۷۵۷

تبریک جریان صدر به عمار حکیم برای تاسیس حزب جدید

حزب جریان صدر طی بیانیه‌ای به «سید عمار الحکیم» برای تاسیس حزب جدیدش تبریک گفت و اعلام کرد که اطمینان دارد این حزب، دغدغه مردم عراق و مستضعفان را خواهد داشت.
مقتدی صدر و سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب «جریان صدر» تاسیس حزب جدید «جریان حکمت ملی» به ریاست «سید عمار الحکیم» را تبریک گفت.

این حزب طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری عراقی «الفرات» منتشر شد، اعلام کرد: ما از نزدیک و با اهتمام زیاد، تحولات اخیر در سطوح سیاسی و به طور مشخص تشکیل جریان ملی جدید و جدایی آن از حزب مجلس اعلای اسلامی را پیگیری کردیم. حزبی که ما در کنار آن و مردانش در میدان سیاسی جنگیدیم و آلام و آمالمان را تقسیم می‌کردیم در بریخ مسائل توافق و در برخی دیگر با یکدیگر مخالفت می‌کردیم که در هر حال، هدف اول ما، رضای خداوند و خدمت به مردم و مصلحت عموم بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در زمانی که ما تمایل داشتیم، مجلس اعلای اسلامی همچنان واحد باقی بماند، متوجه مقتضیات مرحله جاری و انگیزه‌های تغییر و تحولاتی که بیانگر سلامت عمل سیاسی است، شدیم. ما به آقای سید عمار الحکیم و جریان جدیدش با نام حکمت ملی تبریک می‌گوییم و برایشان توفیق و موفقیت در مسیر خدمت به مردم عراق و تحقق اهداف والای آن آرزو داریم.

جریان صدر تاکید کرد که یقین دارد این جریان تازه تاسیس، دردهای وطن و آرزوهای مستضعفان را روی چشمم خواهد گذاشت و به همین دلیل حمایت برادرانش را در فراکسیون پارلمانی «الاحرار» را خواهد داشت.

در ادامه بیانیه در خطاب به اعضای باقی مانده در حزب مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است: به برادرانمان در مجلس اعلای اسلامی عراق نیز اعلام می‌کنیم که شیوه برادرانتان در فراکسیون الاحرار مانند گذشته به دستور مقتدی صدر، مبتنی بر وحدت کلمه، دفاع از عراق و ملت آن با همراهی کلیه نیروهایی است که خیر عراق و سعادت فرزندان این کشور را می‌خواهند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات