۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۱۴۹۰۷

برنامه‌‌های قرآنی ویژه دهه کرامت در افغانستان

به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، گروه قرآنی «عباد» اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شهر کابل اقدام به اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع قرآنی كرد.
گروه قرآنی «عباد»

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه قرآنی «عباد» با سفر به افغانستان كه به همت مركز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی انجام شد، برنامه‌های قرآنی متعددی را در كابل برگزار كرد. گزارش برخی از این برنامه‌ها به این شرح است:

اجرای برنامه در شورای عالی قرآنی افغانستان

اولین اجرای گروه عباد با دعوت شورای عالی قرآنی افغانستان در این شورا انجام شد. در ابتدای این برنامه بشیر، قاری نوجوان افغان به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. در ادامه گروه سرود شورای عالی قرآنی افغانستان به اجرای سرود در مدح حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت و پس از آن تمجید، از قاریان كشورمان به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. برنامه این محفل با اجرای گروه تواشیح ادامه یافت. بخش بعدی مراسم اجرای برنامه توسط سامری، حافظ کل قرآن کریم بود.

حضور در برنامه زنده تلویزیونی صبحگاهی شبکه «نور»

در ابتدای این برنامه که به صورت زنده پخش شد، تمجید، قاری اعزامی از ایران آیاتی از قرآن کریم را تلاوت و پس از وی سامری، حافظ کل قرآن، آیاتی را به صورت ترتیل و به صورت حفظ قرائت كرد. در ادامه برنامه پرسش‌هایی در خصوص چگونگی یادگیری قرائت، حفظ کل و ... از قاری و حافظ كشورمان مطرح كرد كه تمجید و سامری به آنها پاسخ دادند.

بخش پایانی این برنامه، اجرای تواشیح «اسماء الله» و سرودی در مدح رسول گرامی اسلام(ص) توسط گروه تواشیح «عباد» بود.

اجرای برنامه در مصلای اباصالح المهدی

گروه قرآنی «عباد» در ادامه اجرای برنامه‌های خود در كابل، با حضور در مصلای اباصالح المهدی(عج)، محل برگزاری یکی از نمازهای جمعه در غرب کابل، به اجرای برنامه پرداخت.

گروه اعزامی پس از حضور در محل مصلا که با استقبال مسئولین برگزاری نمازجمعه همراه بود، اقدام به اجرای برنامه تواشیح در مدح رسول اعظم(ص) كرد که مورد توجه نمازگزاران جمعه قرار گرفت.

برنامه در مصلای نماز جمعه مدینة العلم

اعضای این گروه همچنین در محل مصلای مدینة العلم کابل حضور یافتند و در فضایی پر از احساس و معنویت به اجرای سرودهایی در مدح پیامبر اعظم(ص) پرداختند و مورد تشویق و تحسین نمازگزاران جمعه قرار گرفتند.

در ادامه اجرای برنامه در این محل، خطبه‌های نماز جمعه با گلبانگ اذان ظهر توسط تمجید، قاری و مؤذن كشورمان آغاز شد.

حضور و اجرای برنامه در مسجد مالک اشتر

در ادامه برنامه‌های قرآنی گروه «عباد» در كابل، این گروه به اجرای برنامه در مسجد مالک اشتر پرداخت.

در این برنامه که با قرائت قرآن کریم توسط تمجید، قاری كشورمان آغاز شد، گروه تواشیح به اجرای برنامه در مدح نبی مکرم اسلام(ص) و امام رضا(ع) پرداخت و سپس با حضور سامری، حافظ کل  قرآن کریم در جایگاه، حاضران در مسجد سؤالات خود را درباره آیاتی از کلام‌الله مجید مطرح و پاسخ‌های حافظ ایرانی را دریافت كردند./994/ب101/ف

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات