۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۱۶۴۳۷
آیت الله حکیم:

نسل جدید فرصت فراگیری علوم قرآنی را غنیمت بشمارد

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار فعالان قرآنی استان کربلا خاطرنشان کرد: نسل جدید باید فرصت را برای کسب علوم قرآنی غنیمت بشمارد.
حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از فعالان قرآنی و دانش آموزان شرکت کننده در طرح «امیر القراء» در استان کربلا با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار گفت: نسل جدید باید فرصت را غنیمت شمرده و در کسب علوم قرآنی تلاش وافری انجام دهند تا در دوران ابتدایی عمر خود بتوانند مسیر صحیح و خیر را بیابند و در آن قدم بردارند.

وی افزود: جوانان باید به حسن خلق، صداقت و انجام واجبات دینی در اوقات معین خود پایبند باشند.

حجت الاسلام ریاض حکیم فرزند حضرت آیت الله حکیم نیز در دیدار با جمعی از موسسه قرآن کریم وابسته به آستان مقدس عباسی قرآن کریم را کتابی برای هدایت بشریت دانست و بیان داشت: این کتاب الهی از جایگاه و عظمت بسیاری والایی برخوردار است.

وی به نقش پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در تبیین قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن دارای آیات مطلق، عام و مبهم است و بسیاری از جزئیات در آن ذکر نشده و فقط اشاراتی به آن شده است بنابراین این کتاب آسمانی احتیاج به مفسر دقیق دارد که پیامبر و ائمه اطهار (ع) هستند.

فرزند حضرت آیت الله حکیم ادامه داد: امت اسلامی از مشکلات بسیار برخوردار هستند و احتیاج به نبی اکرم (ص) و ائمه (ع) برای هدایت و رهبری آن‎ها دارند.

وی قرآن کریم را کتاب نظری دانست و گفت: معصومان (ع) احکام الهی ذکر شده در قرآن کریم را با واقعیت تطبیق و شیوه عمل به شریعت اسلامی را به مردم تعلیم می‎دهند.

حجت الاسلام حکیم قرآن کریم را مایه شفاعت و شرافت انسان در روز قیامت دانست و افزود: فعالان قرآنی وظایف سنگینی در نشر معارف و علوم قرآنی دارند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات