۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۱۷۷۵۳
روحانی لبنانی:

علما پرچمدار مبارزه با طاغوت و اشغالگری هستند

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تأکید کرد که علما پرچمدار مبارزه با طاغوت و اشغالگری هستند.
حجت الاسلام علی مکی از روحانیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی مکی عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در مراسمی که از سوی جنبش امل برگزار شد، گفت: لبنان جزئی از زمینی است که خداوند به آن برکت بخشید و جبل العامل نیز جزئی اصلی از این زمین به شمار می آید. 

وی افزود: علما پرچمدار مبارزه با طاغوت و اشغالگری هستند و این نقش را در طول تاریخ به بهترین شکل انجام دادند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: امام موسی صدر خطاب به مسیحیان گفت که شما باید صلیب را به سلاحی علیه دشمن صهیونیستی مبدل کنند؛ دشمنی که میراث اسلامی و مسیحی را در معرض هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مقاومت از سوی امام موسی صدر تاسیس شد و ثمرات بسیاری به همراه داشت، اظهار داشت: گرچه امام موسی صدر در کنار ما نیست اما اندیشه و شعارهای وی مبنی بر مقاومت با دندان و ناخن در میان ما وجود دارد. دندان ما به گلوله و ناخن ما به سلاح مبدل شده است.

حجت الاسلام علی المکی ادامه داد: دشمن از مقاومتی که امام موسی صدر بنیان نهاد به شدت هراس دارد. امام موسی صدر طوایف و اقلیت ها را محافظت کرد و ما نیز وظیفه داریم این راه را ادامه داده و مسیحی از مسلمان و مسلمان از مسیحی حمایت کند.

وی تأکید کرد که ارتش لبنان یک ارتش ملی است که از سراسر کشور حمایت کرده و در راستای آزادی سرزمین از ترورسیم و طاغوت و اشغالگری تلاش می کند./980/ب902/د

ارسال نظرات