۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۴۱۲

موافقت ریاض با تاسیس شورای هماهنگی سعودی-عراقی

عربستان در حالی که این روزها برای توسعه روابط با بغداد و افتتاح کنسولگری در نجف اشرف برنامه‎ریزی می‌کند، هیأت دولت آن کشور در راستای تقویت این روابط، «شورای هماهنگی سعودی-عراقی» تاسیس کرد.
عراق عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد عربستان سعودی در دیدار اخیرش با وزیر نفت عراق بر حمایت کشورش از امنیت عراق و تصمیم ریاض برای توسعه روابط با بغداد در زمینه‎های مختلف تاکید کرد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط،‌ هیات دولت عربستان در جلسه روز گذشته خود به ریاست محمد بن سلمان موافقت خود را با تاسیس شورای هماهنگی سعودی-عراقی اعلام کرد.

موافقت هیات دولت عربستان با تاسیس شورای هماهنگی سعودی-عراقی در حالی صورت می گیرد که عربستان برای افتتاح کنسولگری در شهر نجف اشرف برنامه‎ریزی می‎کند.

از سوی دیگر، «عبدالعزیز الشمری» کاردار سفارت عربستان در بغداد اعلام کرد که انتظار می رود طی چهار ماه آینده این کنسولگری افتتاح شود. وی گفت: نزدیکی روابط بین دو کشور در بالاترین سطوح «تاثیر مثبتی روی دو ملت سعودی عراقی خواهد گذاشت و منجر به رشد و امنیت در داخل عراق خواهد شد.»

«رشدی العانی» سفیر عراق در ریاض هم تاکید کرد که کشورش درخواست عربستان برای افتتاح کنسولگری در نجف اشرف را رسما دریافت کرد که با استقبال عراقی‎ها روبرو شد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات