۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۵۲۱۹۳۳
رییس شورای شرعی حزب الله:

تاریخ جدیدی در لبنان به نگارش درآمده است

رییس شورای شرعی حزب الله لبنان پیروزی بر تروریست ها و اخراج آنان از لبنان را به معنای نگارش تاریخ جدیدی برای این کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله لبنان در مراسمی که در بعلبک برگزار شد، گفت: تاریخ جدیدی در روز 28 آگوست و در روز دومین آزادی نگارش شد چرا که وطن بر اساس قاعده ای متشکل از ملتی وفادر و قهرمان و آزاده ای تشکیل یافت که ارتشی شجاع و ملی و آزاده و همچنین مقاومت قهرمان و بی نظیر را به وجود می آورد.

وی بر لزوم حمایت همیشگی ملت از ارتش و مقاومت افزود: ملت لبنان حق دارد این پیروزی را جشن بگیرد و البته مقاومت نیز این حق را دارد زیرا این پیروزی متعلق به همه لبنان است نه یک گروه و جریان و مذهب و طایفه خاص.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: ما می خواهیم کشوری قوی داشته باشیم و این مساله هم با سلاح و فکر و هم با قرآن و انجیل محقق می شود. ما باید به صورت گسترده از این وطن حمایت کرده و با فتنه مذهبی و طایفه ای مبارزه کنیم. 

حجت الاسلام یزبک اظهار داشت که جنگ کنونی در منطقه به هیچ وجه مذهبی نبوده بلکه سیاسی است و در راستای خدمت به مصالح و حمایت دشمن صهیونیستی صورت می گیرد.

وی از همکاری و هماهنگی ارتش های سوریه و لبنان یاد کرد و ادامه داد: ارتش لبنان در مرزهای این کشور و ارتش سوریه نیز به همراه قهرمانان مقاومت اسلامی در مرزهای این کشور به نبرد با تروریست ها پرداخته و شاهد ادغام ارزش ها در این نبرد بودیم.

عضو ارشد مقاومت خاطرنشان ساخت: بر این اساس خطر تروریست ها به دست مبارک نیروهای ارتش و مقاومت از کشور دور شد تا آینده جدید و لبنان متحد و قوی را با خون شهدا و مجروحان ترسیم کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز ربوده شدن امام موسی صدر گفت: دشمنان گمان می کردند با ربودن امام موسی صدر می توانند بر مقاومت فائق آیند اما نمی دانستند که امام صدر در دل و جان و جدان همه نفوذ کرده و مرزهای کشور نیز بر اساس عزم و اراده امام موسی صدر آزاد شدند./980/ب902/د 

ارسال نظرات