۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۲۶۷۴
عضو ارشد حزب الله مطرح کرد؛

اثبات غلط بودن ادعای تخاصم میان مقاومت و ارتش در جنگ با تروریسم

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان از جنگ با تروریست ها در مرزهای شرقی به عنوان دلیل قاطعی بر اشتباه بودن ادعای تخاصم میان مقاومت و ارتش یاد کرد.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله در مراسمی که از سوی این حزب در منطقه برعشیت برگزار شد، شکست تروریست ها و آزادی کامل مرزهای شرقی لبنان را یک دستاورد بزرگ در زمینه های مختلف توصیف کرد و افزود: این پیروزی از چنان ارزشی برخوردار است که باید آن را پس از آزادی لبنان در سال 2000 از لوث صهیونیست ها به عنوان دومین آزادی معرفی کرد.

وی افزود: اگر نقش بزرگ مقاومت و جانفشانی شهدا و مجروحان مجاهد که از بهترین جوانان لبنان به شمار می آیند، نبود این دستاورد بسیار مهمی و کم نظیر ملی محقق نمی شد.

عضو ارشد مقاومت تصریح کرد: جنگ علیه گروه های تکفیری تروریستی به صورت تکاملی از سوی مقاومت و ارتش لبنان انجام گرفت اما برخی تلاش کردند ارتش را در مقابل مقاومت قرار دهند و آنها را دو گروه متخاصم و رقیب یکدیگر معرفی کردند.

وی اظهار داشت که آنچه در این جنگ رخ داد اشتباه بودن این ادعا را ثابت کرد زیرا ارتش و مقاومت هر دو عامل قدرت لبنان هستند و نقش مکمل و حامی یکدیگر را ایفا می کنند و هرگاه در کنار هم قرار گرفته اند نتایج مهم و پیروزی های بزرگی بدست می آورند.

حجت الاسلام دعموش ادامه داد: برخی در لبنان از سطح همکاری میان ارتش و مقاومت و نقش مقاومت در آزادی کشور به ستوه آمده و همبستگی و حمایت ملی از مقاومت و حمایت قاطع رییس جمهور از جنگ در جرود عرسال و دستور وی برای آغاز عملیات پاکسازی مرزها را برنمی تابند. 

وی تأکید کرد که این مساله به معنای مشروعیت بی سابقه برای مقاومت و منطق و گزینه آن است و جایگاه و نقش مقاومت را در لبنان تحکیم می بخشد.

این روحانی لبنانی ادامه داد: این در حالی است که برخی همچنان در راستای عدم مشروعیت مقاومت فعالیت می کنند و نمی خواهند هیچ نقش و جایگاهی در معادله داخلی داشته باشد. آنان در این راستا به بزرگنمایی توانایی و امکانات ارتش می پردازند تا چنین جلوه دهند که ارتش به تنهایی می تواند از لبنان محافظت کند و نیازی به سلاح مقاومت نیست./980/ب902/د

ارسال نظرات