۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۴۰۸۰
رییس جمعیت علمای صور:

ایران پرچمدار شعار «اسلام قوی» است

رییس جمعیت علمای صور لبنان گفت: ایران پرچمدار شعار «اسلام قوی» که توانایی آزادی فلسطین را دارد، به شمار می آید.
شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت علمای صور به مناسبت عید سعید غدیر مراسم جشنی را در مسجد مدرسه دینی این شهر با حضور جمع کثیری از علما، مسؤولان جنبش های مقاومت فلسین و رؤسای مراکز اسلامی برگزار کرد.

شیخ علی یاسین رییس این جمعیت در این مراسم گفت: پیروزی های محور مقاومت به ویژه شکست محاصره دیرالزور در سوریه سبب پایان پروژه تجزیه سوریه و از بین رفتن امید ادامه حضور رژیم صهیونیستی در منطقه شد.

وی افزود: محور مقاومت همچنان در راه آزادی فلسطین از لوث اشغالگران صهیونیستی باقی خواهد ماند. اگر تصمیم گیری حکیمانه فرمانده مقاومت در لبنان مبنی بر دخالت در سوریه و مقابله با تکفیری های نبود هم اکنون لبنان در اشغال تکفیری ها و صهیونیست ها قرار داشت.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: به فضل مقاومت و هماهنگی که با ارتش لبنان و سوریه انجام گرفت، لبنان آزاد شد و پیکر شهدای نظامی به کشور بازگشتند. دولت باید از معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت محافظت کرده و همه کسانی که به سازمان نظامی کشور خیانت کردند را مورد محاکمه قرار دهند.  

حجت الاسلام علی یاسین با تأکید بر لزوم توجه به مساله فلسطین اظهار داشت: اسلام اصیل هیچگاه فلسطین را ترک نکرده و همچنان به تقدیم گرانبهاترین موجودی خود در راه آزادی قبله اول می پردازد. 

وی ادامه داد: امیدواریم همه کسانی که به گزینه دیگری غیر از مقاومت برای آزادی فلسطین چشم دوخته اند به این مساله پایان دهند زیرا فرصت را در اختیار دشمن صهیونیستی قرار می دهند تا به کشتارها و جنایت های خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد.

رییس جمعیت علمای صور با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار گفت: مسلمانان باید تعصب کور را کنار گذاشته و در راستای تحکیم وحدت اسلامی که به وسیله آن می توان به یاری اسلام و محافظت از مسلمانان در یمن، عراق، سوریه، عراق و همه کشورهای عربی و اسلامی پرداخت، تلاش کنند. 

وی در پایان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین الگو در این زمینه یاد کرد و اظهار داشت که این کشور پرچمدار شعار «اسلام قوی» که توانایی آزادی فلسطین را دارد، به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات