۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۲۹۰۷۹

اعتراف روزنامه صهیونیستی به اهداف پشت پرده این رژیم در حمایت از تجزیه عراق

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو با حمایت از جدایی اقلیم کردستان به‌دنبال ایجاد پایگاه جاسوسی در مرز با ایران است.
حمایت رژیم صهیونیستی از همه‌پرسی کردستان و تجزیه عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی نوشت که حمایت رژیم صهیونیستی از کردهای عراق، دهن کجی به «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه به شمار می‌آید. این در حالی است که همه پرسی جدایی کرد‌ها جنجال زیادی درباره حمایت آشکار یا عدم اظهار آشکارانه از آن در رژیم صهیونیستی بوجود آورده است و روزنامه معاریو نیز در این باره نوشت که رژیم صهیونیستی پیام‌هایی درباره عدم حمایت آشکار از کردها دریافت کرده است.

نویسنده این مقاله در یدیعوت آحارونوت نوشت: حمایت آشکار اسرائیل از کردها باعث مواجهه با ترکیه خواهد شد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با حمایت خود از کردها به دنبال ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی در مرز کردستان عراق با ایران است.

در همین باره، مردخای کیدار از محققان صهیونیست، در سخنرانی در دانشگاه بار-ایلان گفت: حمایت از جدایی کردستان عراق در راستای منافع اسرائیل بوده چون این جدایی، منافع نفتی، امنیتی و اطلاعاتی برای اسرائیل به همراه خواهد داشت./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات