۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۱۰۱
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

مجالس حسینی باید موجب بیداری و ارتقای معنوی انسان شود

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا با تاکید بر تمسک به فرهنگ حسینی خاطرنشان کرد که مجالس حسینی باید موجب بیداری و ارتقای معنوی انسان شود.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا و مسلمانان کشورهای مختلف در مرکز اسلامی اهل بیت (ع) واقع در شهر کلن آلمان برگزار شد.

حجت الاسلام کشمیری در این مراسم گفت: مجالس امام حسین (ع) یکی از منابع فرهنگ اسلامی است که مردم با تمدن‎های مختلف باید از آن برای پرورش روحی خود و فرزندانشان بهره ببرند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: کسانی که با برگزاری شعائر مذهبی، نام و یاد اهل بیت (ع) را زنده نگه می‎دارند، در زمانی که قلب‎ها می‎میرند، قلب آنان زنده می‎ماند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: سخنرانان باید متناسب با سطح علمی و دینی شنوندگان و به زبان آنان سخن بگویند تا مخاطبان نهایت استفاده را از کلام خطیب ببرند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در مجالس حسینی باید در هنگام خروج از مجالس، معلومات دینی و فرهنگیشان افزایش یافته باشد و فرهنگ اهل بیت (ع) را به دوستان، همکاران و همسایگان نیز معرفی کنند و بتوانند به سوالات آنان پاسخ دهند.

حجت الاسلام کشمیری خاطرنشان کرد: صرف پوشیدن لباس سیاه کفایت نمی‎کند گرچه به خودی خود دارای ثواب و پاداش است اما پیامبر اکرم (ص) می فرماید که «لَا خَیْرَ فِی الْعَیْشِ إِلّا لِرَجُلَیْنِ عَالِمٍ مُطَاعٍ أَوْ مُسْتَمِعٍ وَاعٍ» «در زندگی جز برای دو نفر خیری نیست: عالمی که فرمانش برند. و شنونده نگهدار (آنکه چون مطلبی از دین شنید حفظ کند و عمل کند)» پس بنابراین این مجالس نباید مختصر به حزن و گریه باشد بلکه باید موجب بیداری و تمسک شخص به امام حسین (ع) شود.

وی تاکید کرد که مجاهدان عراقی با تمسک به سیره امام حسین (ع) به فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی لبیک گفتند و با اقتدار در برابر تروریست‎ها ایستادند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات