۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۰۳۱۲
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تحصیل طلاب در حوزه های علمیه جهاد علمی است

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران از تحصیل طلاب در حوزه های علمیه به عنوان یک جهاد یاد کرد و با بیان این که ارزش یک طلبه بسیار رفیع است و نباید آن را سبک شماریم، گفت: طلاب نخستین افرادی هستند که می توانند در حفظ و حراست از لباس روحانیت کوشا باشند.
طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری با مهم ارزیابی کردن مسأله تهذیب و اخلاق در حوزه بر ضرورت توجه طلاب به این رکن اصلی حوزه تأکید کرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه بر پایه علم و تقوا بنا نهاده شده اند، افزود: علم بدون تقوا و تهذیب نفس نمی تواند یک طلبه را به اهداف عالی رهنمون سازد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که در طول تاریخ نیز اخلاق همواره در حوزه یک اصل مهم و انکار ناپذیر بوده است، خاطرنشان کرد: همه دغدغه علما و بزرگان دینی در حوزه رشد اخلاقی و تهذیبی طلاب در کنار علم آموزی بوده است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر یک طلبه در عرصه علمی به مدارج بالا دست پیدا کند اما از نظر اخلاق و تقوا رشد مناسبی نداشته باشد این محصول خوبی برای حوزه علمیه نخواهد بود، تصریح کرد: طلبه ای محصول خوبی برای حوزه های علمیه خواهد بود که رشد علمی و اخلاقی را تؤامان داشته باشد.

وی با اشاره به این که طلبه ای که وارد حوزه می شود باید با خالص کردن نیت برای خداوند متعال تنها در پی کسب علم و تقوا باشد، خاطرنشان کرد: طلاب باید هر گونه مباحث حاشیه ای را در دوران طلبگی کنار بگذارند و همه توان خود را در مسیر علم آموزی و کسب معنویت و تقوا به کار گیرند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خوشبختانه امروز همه امکانات لازم برای تحصیل طلاب فراهم است و طلاب هیچ دغدغه تحصیلی ندارند، تصریح کرد: لحظه لحظه عمر یک طلبه تنها باید در مسیر کسب علم صرف شود.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که خودسازی در حوزه امر بسیار حائز اهمیتی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: تا یک طلبه خود از لحاظ اخلاقی به یک جایگاه مناسب دست پیدا نکند نمی تواند به گسترش مباحث اخلاقی در جامعه بپردازد.

وی با اشاره به این که امروز هر طلبه ای که در دستگاه امام زمان(عج) در حال تحصیل علم است ابتدا باید عیوب درونی خود را بشناسد و در جهت رفع آن گام بردارد، خاطرنشان کرد: تا عیوب درونی خود را اصلاح نکنیم نمی توانیم مشکلات و نواقض جامعه را رفع کنیم.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یک طلبه در کنار امور تهذیبی و تحصیلی باید جایگاه خود در نظام اسلامی را به خوبی بشناسد و در جهت حفظ این جایگاه تلاش کند، بیان داشت: امروز کسی که در حوزه به تحصیل علم می پردازد به طور حتم مورد توجه بوده و باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کند.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهمیت علم آموزی در حدی که ملائکه برای طلاب علم پروبال پهن می کنند، تصریح کرد: علم فقه یک علم الهی است و کسانی که در مسیر آموختن این علم الهی گام بر می دارند به حتم خداوند متعال نیز آنها را یاری خواهد داد.

وی با تأکید براین که هر چه برای گسترش و تقویت دین در جامعه تلاش و سرمایه گذاری کنیم با هم کم است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه به عنوان مروجان دین و ارزش های ناب اسلامی در جامعه در شرایطی که دشمنان شبانه روز علیه دین تبلیغ می کنند بسیار سنگین است.

حجت الاسلام طبرسی از تحصیل طلاب در حوزه های علمیه به عنوان یک جهاد یاد کرد و با بیان این که ارزش یک طلبه بسیار رفیع است و نباید آن را سبک شماریم، تصریح کرد: طلاب نخستین افرادی هستند که می توانند در حفظ و حراست از لباس روحانیت کوشا باشند.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و منزلت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت آرم نبوت است و یک طلبه و روحانی نباید خدای ناکرده عملی مرتکب شود که از شأن این لباس با قداست کاسته شود.

وی با بیان این که علم آموزی امروز طلاب یک نوع جهاد علمی است، تصریح کرد: در شرایطی که بدخواهان دین هر روز توطئه جدیدی را علیه اسلام ناب و انقلاب ترویج می کنند، تحصیل در حوزه یکی از بهترین راه های مقابله با این توطئه ها و هجمه های شوم است.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید قدر جایگاه فعلی خود را بدانند و هر روز در مسیر تقویت آن گام بردارند، افزود: کسی که به دنبال آموختن علم دین می رود خداوند متعال پاداش دنیوی و اخروی بسیاری را نصیب او خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید زهد، تقوا و ساده زیستی را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: امروز همه نگاه ها در جامعه به اخلاق و رفتار یک طلبه و روحانی خلاصه شده است پس طلاب حوزه و روحانیت باید با رفتار و اخلاق مناسب خود در برابر جامعه، برای مردم الگو باشند.

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تهذیب نفس و اخلاق باید سرمنشأ زندگی طلاب حوزه قرار گیرد، بیان داشت: زندگی یک طلبه نباید لحظه ای از مسیر دین و اخلاق خارج شود.

وی با بیان این که خلوص نیت رمز موفقیت بسیاری از علما و بزرگان دینی ما در مسیر علم آموزی در حوزه بوده است، تصریح کرد: امروز نیز اگر طلاب نیت خود را خالص کرده و تنها برای رضای الهی درس بخوانند به حتم از اجر دنیوی و اخروی بالای برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام طبرسی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که همه تلاش طلاب تحقق معیارها و شاخص های یک طلبه مهذب انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: اگر ذی طلبگی مورد توجه طلاب حوزه قرار گیرد به حتم به موفقیت ها و پیشرفت های مناسبی خواهند رسید./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات