۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۳۰۴۸۵
عضو تجمع علمای مسلمان لبنان:

آل‌خلیفه به واقعیت و تاثیر عاشورا بر مردم آگاه شده است

یکی از روحانیان اهل تسنن لبنان تعرض آل خلیفه به مراسم های عاشورایی را محکوم و این مساله را نشان دهنده ورشکستگی نظام توصیف کرد.
حضور شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با شکبه ماهواره ای اللؤلؤه بحرین نسبت به تجاوز آل خلیفه به نمادهای عاشورایی واکنش نشان داد و گفت: اقدامات جنایتکارانه و ظالمانه دولت غیرمشروع بحرین علیه ملت این کشور به ویژه تجاوز به مراسم و نمادهای عاشورایی تنها بر ورشکستگی نظام دلالت دارد.

وی افزود: ورشکستگی نظام غیرمشروع آل خلیفه به بالاترین حجم خود رسیده به گونه ای که به پرچم های حسینی و مداحان و منبر حسینی کشیده شده است.

این روحانی اهل تسنن تصریح کرد: همه جنایت های آمریکا به سرپوش آمریکایی و همچنین سعودی تکیه کرده است و بر این اساس بر جنایت های خود علیه مراسم عاشورایی پافشاری می کند.

وی اظهار داشت: تعرض به مراسم عزای حسینی نشان می دهد که نظام غیرمشروع به واقعیت احیای عاشورا و نقش فعال آن در تحریک ذهن ها و جان ها علیه ظلم دولت آگاه شده است. اگر این مراسم نظیر مراسم هندوها بود هیچگاه چنین هجمه ای علیه شعائر حسینی صورت نمی گرفت.

شیخ حبلی تأکید کرد که این اقدامات جنایتکارانه علیه شعائر حسینی بر این مساله دلالت دارد که دولت می خواهد ملت را بیش از این در فضای خفقان قرار داده و می خواهد ملت را به گزینه های دیگر سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه آل خلیفه با چنین جنایت هایی به هیچکدام از اهداف خود دست نمی باید، ادامه داد: جنبش مسالمت آمیز بحرین یک جنبش موفق و پیروز است که ناراحتی و خشم نظام را برانگیخته است به گونه ای که حتی نمی تواند در برابر شعائر حسینی بایستد./980/ب902/د

ارسال نظرات