۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۳۱۳۳۹
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله:

اقدامات عربستان علیه حزب الله همسو با توطئه‎های صهیونیستی و آمریکایی است

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: اقدامات عربستان علیه حزب الله همسو با توطئه‎های صهیونیستی و آمریکایی است.
شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه بئرالعبد در ضاحیه جنوبی تأکید کرد که وظیفه ملی ایجاب می کند که شهروندان و گروه های ملی در کنار کسانی حضور یابند که در راه محافظت از جان و ناموسشان به جانفشانی می پردازند.

وی افزود: همگان باید از این افراد حمایت کرده و جانفشانی و فداکاری های آنان را ارج نهند نه اینکه به هجمه بپردازند. متاسفانه برخی افراد و گروه ها در حال هجمه علیه مقاومتی هستند که از لبنان حمایت کرده و اجازه جولان صهیونیست ها و تکفیری ها در کشور را نمی دهند.

این روحانی لبنانی درباره تهدیدهای صورت گرفته علیه این کشور گفت: تهدید و تحریم های آمریکایی و صهیونیستی و سعودی علیه لبنان و مقاومت به دلیل موفقیت این کشور در شکست تروریست هاست. لبنان اولین کشوری بود که توانست تروریست های تکفیری را اخراج کرده و به وجود نظامی آن پایان دهد و امید صهیونیست ها برای ضربه زدن به مقاومت را ناکام سازد.

وی بر ناکامی تهدیدها علیه مقاومت از سوی آمریکا و اسرائیل و عربستان تأکید کرد و اظهار داشت: دشمنان در پی جبران شکست خود در سوریه و عراق و لبنان و یمن بوده و می خواهند لبنان را به صحنه فتنه و نزاع داخلی مبدل کنند. البته آنان بارها این مسائل را تجربه کرده و به نتیجه نرسیدند و ما وحدت و همزیستی و ثبات  داخلی خود را حفظ کرده ایم.

حجت الاسلام دعموش با انتقاد از هجمه وزیر سعودی و درخواست وی برای تشکیل ائتلاف علیه حزب الله ادامه داد: چرا اعتراض ما به این مسؤول سعودی و بیان واقعیت کینه توزانه عربستان علیه لبنان و مقاومت را به ضرر مصالح لبنان می دانند اما هجمه مستقیم عربستان و بسیج جهانیان علیه مقاومت را عامل ضربه زدن به مصالح لبنان قلمداد نمی کنند؟

وی دعوت به بسیج جهانی علیه حزب الله از سوی عربستان را همسو با توطئه و تهدیدهای صهیونیستی و آمریکایی دانست و تصریح کرد: کسانی که خود را نسبت به لبنان و ثبات کشور حریص معرفی می کنند باید مواضع شجاعانه ای نسبت به هجمه و تهدید مستمر علیه این کشور اتخاذ کرده و فریاد خود را در قبال این تجاوز مستقیم به لبنان بلند کنند نه اینکه در این هجمه مشارکت داشته باشند.

عضو ارشد حزب الله تهدیدها و تحریم ها را بی فایده توصیف کرد و گفت: ما از این مسائل نمی ترسیم و مواضعمان تغییر نخواهد کرد. آنان از شکستی به شکست دیگر و از ناکامی به ناکامی دیگر منتقل می شوند./980/ب901/د

ارسال نظرات