۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۶۴۸

انتقاد جنبش توحید اسلامی لبنان از حمایت برخی کشورهای عربی از سخنان ترامپ علیه ایران

جنبش توحید اسلامی لبنان از حمایت برخی کشورهای عربی از سخنان خصمانه دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرد.
جنبش توحید اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش توحید اسلامی لبنان در پیامی، سخنان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: نسبت به نقض توافقنامه هسته ای ایران با کشورهای 1+5 هشدار داده و از کشورهای عربی و اسلامی و همچنین جهان آزاده می خواهیم با ایران ابراز همبستگی کرده و در قبال مواضع دشمنانه آمریکا علیه محور مقاومت فریاد بزنند.

جنبش توحید اسلامی با تقدیر از مواضع اروپا، روسیه و چین نسبت به توافقنامه هسته ای تصریح کرد: متاسفانه برخی کشورهای عربی به سرعت سخنان دشمنانه رییس جمهور آمریکا را تایید کرده و فورا به توطئه واشنگتن برای استفاده از آنان به عنوان ابزار فتنه داخلی پیوستند.

این جنبش افزود: برخی کشورهای عربی باید در وابستگی خود به واشنگتن تجدیدنظر کرده و از سرنوشت آنچه دوستان آمریکا نامیده می شوند و پس از پایان تاریخ مصرف قربانی شدند، درس عبرت بگیرند.

توحید اسلامی اظهار داشت: ترکیه به عنوان شریک استراتژیک سابق آمریکا پس از آنکه از سوی این کشور با بارانی از بحران به ویژه کودتا و حمایت از گولن و سپس دفاع از جدایی کردها مواجه شد در مواضع خود تجدیدنظر کرد.

در بخش پایانی این پیام تأکید شده است: برپایی گفت وگویی اسلامی ـ اسلامی میان اعراب، ایران و ترکیه و تشکیل استراتژی وحدت آمیز مقاومتی برای آزادی فلسطین از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که امنیت منطقه از سوی ساکنان آن تامین می شود نه بیگانگان و حامیان رژیم صهیونیستی و گروه های تکفیری./980/ب903/د

ارسال نظرات