۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۳۴۷۳
نماینده آیت الله سیستانی:

اربعین حسینی صحنه پیروزی عدالت انسانی است

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا با اشاره به حضور میلیونی مردم در کربلا تاکید کرد که اربعین حسینی نماد پیروزی عدالت انسانی است.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا با صدور بیانیه‌ای به مناسبت اربعین حسینی تاکید کرد که زیارت اربعین صحنه‌ای از پیروزی عدالت انسانی و مصداق بارز «فتح» در سخنان امام حسین(ع) است که فرمود: «من لحق بنا أستشهد، ومن لم يلحق بنا لم يدرك الفتح»

حجت الاسلام کشمیری افزود: اقتدا به الگوی امام حسین(ع) و تبعید از توصیه‌های مرجعیت عراق همگان را به همزیستی با روح برادری و محبت با یکدیگر فرا می‌خواند.

وی در بخشی از این پیام با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی و پوشش خبری آن از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی خاطر نشان کرد: مراسم اربعین حسینی در حالی برگزار می‌شود که عراق مجروح با تروریسم، تکفیر و توطئه‌های منطقه‌ای و جهانی در برابر تجزیه و تقسیم عراق دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده آیت الله سیستانی در اروپا ادامه داد: به برکت سیدالشهداء(ع) و درایت مرجعیت عالی نجف، اراده الهی بر آن تعلق گرفت که بار دیگر شرایط به حالت خود بازگشته و عراقی‌ها از عرب، کرد، ترک و ... پیروز شده و در کشوری واحد و بر اساس عدل و انصاف از امنیت، ثبات و رفاه برخوردار باشند.

حجت الاسلام کشمیری قدرت امت اسلامی را در وحدت و التزام به دین و عقیده دانسته و اظهار داشت: امام حسین(ع) در راه اعتقاد دینی و برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جان ارزشمند خود و اهل بیتش را تقدیم کرد. اگر به دنبال سعادت ادبی هستیم باید به امام حسین(ع) و الگوی رفتاریشان که همان احقاق حق، نابودی باطل و تحقق عدالت انسانی برای بشریت است اقتدا کنیم./981/ب902/ر

ارسال نظرات