۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۳۴۰۶۱

هزاران مسلمان روهینگیایی فقط با کمک‎های صلیب سرخ زنده هستند

هزاران مسلمان روهینگیایی به غیر از کمک های غذایی که صلیب سرخ در اختیار آنها قرار می دهد، هیچ آب و غذایی و سرپناهی ندارند.
روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران مسلمان روهینگیا که در سواحل رودخانه مرز میانمار و بنگلادش به سر می برند، به غیر از کمک های غذایی که صلیب سرخ در اختیار آنها قرار می دهد، هیچ آب و غذایی و سرپناهی  ندارند تا آنها را در مقابل تابش آفتاب و بارش باران محافظت کند. با وجود همه این مشکلات، ترس آنها از روزهای آینده باعث شده است محل سکونت خود را در میانمار ترک کنند و باز نگردند.

«فابریزیو کاربونی» مسؤول کمیته بین المللی صلیب سرخ در میانمار درباره مشکلات مسلمان روهینگیا که توانسته اند خود را به آن سوی رودخانه «نف» و خاک بنگلادش برسانند، اعلام کرد برخی از این افراد بیش از یک ماه در آن سوی رودخانه در خاک میانمار باقی مانده بودند، زیرا نمی توانستند کرایه عبور از رودخانه را به ماهیگیران پرداخت کنند.

وی پس از بازدید از محل اقامت آوارگان روهینگیا در بنگلادش در این باره گفت  این افراد نمی توانند در ساحل رودخانه زندگی کنند.

براساس گزارش های منتشر شده، میانمار به آژانس های امداد رسان اجازه نداده است به مناطق شمالی استان راخین این کشور که محل وقوع بحران آوارگان روهینگیا است، وارد شوند.

آنگ سان سو چی رهبر حزب حاکم میانمار ادعا کرده است آوارگان روهینگیا می توانند به این کشور باز گردند. این در حالی است که هزاران آواره روهینگیا همچنان از میانمار می گریزند و خود را به خاک بنگلادش می رسانند.

«کاربونی» در این باره گفت زمانی که تصمیم می گیرید هر آنچه را که دارید پشت سر بگذارید، بدین معنا است که باور دارید شرایط فردا بسیار بدتر از امروز خواهد بود.

وی در ادامه گفت صلیب سرخ در حال حاضر نزدیک به 200 نیروی خود را به استان راخین اعزام کرده است تا اقلام مورد نیاز از جمله پتو، آب و غذا را در اختیار مردمی که در ساحل رودخانه جمع شده اند قرار دهند.

کاربونی با اشاره به وخامت اوضاع افزود: کارکنان صلیب سرخ نمی توانند برای طولانی مدت در این منطقه فعالیت کنند، زیرا توانایی آنها محدود است و بر شمار آوارگان هر روز افزوده می شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات