۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۳۴۰۷۴
امام جمعه موقت بیرجند:

ترامپ به دلیل شکست‌های پیاپی در منطقه مانند گرگ ناامید زوزه می‌کشد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر امروز ترامپ پشت درب‌های بسته جمهوری اسلامی ایران مانند گرگ ناامید زوزه می‌کشد به این دلیل است که آمریکا در منطقه شکست خورده است.
مختاری

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: اساس و پایه تمام خیرات و برکات ایمان واقعی به خدا و تقوای جامع و کامل است.

وی با بیان اینکه اگر کسی اهل ایمان و تقوا به معنای واقعی باشد از اولیاءالله خواهد بود، گفت: پیشرفت غرب از نظر صنعتی نتیجه بی‌تقوایی و عقب‌ماندگی ما در صنعت به دلیل تقوا نیست بلکه این معلول عوامل دیگری دارد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: آن‌ها اسباب رشد صنعت فراهم کردند و به پیشرفت رسیدند  اما کشور ما در فراهم کردن اسباب رشد و توسعه کوتاهی کرده است و دچار عقب ماندگی شده است.

پیشرفت صنعت دنیای غرب و عالم کفر هرگز پیشرفت مطلوب و ایده‌آلی نیست

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: پیشرفت صنعت دنیای غرب و عالم کفر هرگز پیشرفت مطلوب و ایده‌آلی نیست که مایه حسرت ما باشد و ما نباید حسرت آن‌ها را بخوریم.

وی ادامه داد: آن‌ها شاید از نظر زرق و برق پیشرفت کردند اما دچار انحطاط اخلاقی و افسردگی هستند و اخلاق، عدالت و انسانیت را قربانی می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بعد اصلی و هویت اصلی انسان همان جان و روح انسان است، خاطرنشان کرد: زندگی انسان تنها زندگی دنیوی نیست بلکه یک زندگی اخروی هم است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه آن‌ها هر چند در صنعت پیشرفت کردند اما از نظر روحی و اخلاقی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: متاسفانه برخی از دوستان داخلی غرب و توسعه صنعتی غرب را به عنوان یک الگو مطرح می‌کنند و می‌خواهند توسعه صنعتی آن‌ها را حتی با منت و التماس بگیرند که این یک اشتباه بزرگ است.

وی افزود: توسعه صنعتی غرب مطلوب و ایده‌آل نیست، دنیای غرب از نظر صنعت پیشرفت کرده اما عدالت، پاکی، آزادی و انسانیت آن‌ها رشد نکرده است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر در جامعه‌ای عدالت و عفاف و پاکدامنی رشد نکند و ظلم و ستم همه جا را فرابگیرد پیشرفت صنعتی آن جامعه مطلوب نخواهد بود.       

انسانیت لای چرخ‌های صنعت غرب له می‌شود

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه انسانیت در لای چرخ‌های صنعت غرب له می‌شود، عنوان کرد: همانطور که خودشان می‌گویند شایع‌ترین بلای قرن کنونی افسردگی است.

وی با بیان اینکه دست استکبار و آمریکا به خون مردم مظلوم دنیا آلوده است، تصریح کرد: امروز غرب اعتراف کرده که تمام امکانات را فراهم کرده اما نتوانسته آرامش را فراهم کند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه جنبش ۹۹ درصدی نشان می‌دهد که بسیاری از مردم این کشور از نظر مادیات دچار مشکل هستند، گفت: در طول چهار دهه که از انقلاب اسلامی گذشته کارهای بسیار خوبی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته و مردم متدین در بخش‌های مختلف معجزه آفریدند اما عدم رسیدن کشور به نقطه ایده‌آل به دلیل چند معلول است.

حجت الاسلام مختاری نخستین معلول را شیطنت‌ها و فتنه‌های دشمنان و استکبار نام برد و بیان کرد: ملت ایران روز به روز سرافرازتر می‌شود و علت دشمنی دشمنان این است که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت برسد و الگوی دیگر کشورها شود.

وی دومین معلول را قصور و تقصیرهای که در دولت‌های گوناگون بوده دانست و افزود: ما در بخش ساختاری کشور دچار مشکل هستیم و نیروهای مخلص فراوانی را تاکنون از دست داده‌ایم و این تقصیرات سبب شده تا کارها پیش نرود و نتوانیم اقتصاد خوبی داشته باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه عزم ملی مردم سومین معلول است، اظهار کرد:  مردم باید یک عزم ملی داشته باشند، نباید مردم تحت تاثیر زرق و برق غربی‌ها قرار بگیرند و باید بر اساس الگوی ایران و اسلامی حرکت کرد.

دشمن تا ملت ایران را ضعیف نکند به دشمنی خود ادامه می‌دهد

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: دشمنان همواره دشمنی می‌کنند  و اینکه برخی به دنبال برقرار کردن ارتباط با دشمن هستند یک اشتباه است، دشمن تا ملت ایران را ضعیف نکند به دشمنی خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها نمی توانند مشاهده کنند که آیین اسلام یک آیین مستقل و ایران  به عنوان یک قدرت برتر در منطقه است.
امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: برای اینکه تمدن جامع و کامل داشته باشیم و دنیا و آخرت و مادیات و معنویت تامین شود باید عزم ملی و همگانی و ایمان، تقوا، جهاد و ایثار در میان مسوولان و مردم وجود داشته باشد.

ححت الاسلام مختاری گفت: تمدن مادی دنیای غرب و استکبار رسوا شده و همه می‌دانند این تمدن جواب نمی‌دهد و تمام عالم را ظلم فراگرفته است.

وی افزود: نباید وقتی که آن‌ها به بن‌بست رسیدند ما تازه به دنبال بن‌بستی باشیم که آن‌ها گرفتار شده‌اند زیرا این خلاف عقلانیت است.
امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: تجربیات ما بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب و تجرببات در مذاکرات برجام نشان می‌دهد که دشمن قابل اعتماد نیست و نباید دلبسته بیگانگان شویم. 

حجت الاسلام مختاری اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند از منابع طبیعی و انسانی فراوانی است و جوانان مومن و انقلابی و متعهد بسیاری هستند، ما در کشور از شهید فهمیده تا شهید قاضی طباطبایی آماده رزم داریم. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار ایستادگی کرده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز داعش در حال نابودی است و تنها کمتر از پنج درصد خاک سوریه  را در اختیار دارند.
 

ترامپ به دلیل شکست‌های پیاپی در منطقه مانند گرگ ناامید زوزه می‌کشد

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اگر امروز  ترامپ پشت درب‌های بسته جمهوری اسلامی ایران مانند گرگ ناامید زوزه می‌کشد به این دلیل است که آمریکا در منطقه شکست خورده است.

حجت الاسلام مختاری گفت: ملت ایران نیاز به مذاکره ذلیلانه و مذاکره‌ای که در آن منافع کشور تامین نشود و ارزش‌های انقلاب اسلامی به رسمیت شناخته نشود، ندارد.

وی عنوان کرد: ملت ایران از گرگ‌ها و کفتارهای بیرونی نمی‌ترسد بلکه باید از تفرقه و اختلافات و موریانه‌های داخلی ترسید، اگر بخواهیم کشور مستقل و قدرتمند در مسیر درست حرکت کند باید در داخل متعهد شویم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تمام جناح‌های سیاسی و مردم باید بر محوریت ولایت‌فقیه متعهد شوند، اظهار کرد: مسؤولان کشور صادقانه و دلسوزانه به مردم خدمت کنند و به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند و سلامت اقتصادی داشته باشند.

حجت الاسلام مختاری افزود: نباید هر روز مردم بشنوند که در فلان مکان اختلاس و دزدی صورت گرفته چرا که این موضوعات دل مردم را به درد می‌آورد و اگر مسؤولان با مدیریت جهادی خدمت کنند مردم اعتماد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ما از درون ضربه می‌خوریم، تصریح کرد: پیشکسوتان مدیریت کشور که در حال خدمت کردن هستند باید میدان را برای جوانان متخصص و انقلابی باز کنند تا چرخه اقتصادی کشور به سمت جوانان متخصص بچرخد و مدیریت جوان کشور را اداره کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به مباحث داخل استان اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته شاهد دستگیری عده‌ای از فرقه های بهائیت بودیم که در حال تبلیغ بودند جای دارد از قوه قضائیه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات تشکر کنیم.

حجت الاسلام مختاری ادامه داد: باید مواظب فرقه‌های وهابیت، بهائیت و شیطان‌پرستی و عرفان‌های نوظهور باشیم زیرا این فرقه‌ها ممکن است مانند موریانه از داخل ما را نابود کنند.

وی اظهار کرد: بهائیت یک فرقه کافر و گمراه است که دست‌ساخته آمریکا و اسرائیل می‌باشد و آن‌ها از این فرقه حمایت می‌کنند.

خراسان‌جنوبی جایی برای فعالیت برخی از تشکیلات بهایی و تبلیغات بهائیت نیست
 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: خراسان جنوبی استانی فرهنگی، مومن و متدین است و اینجا جایی برای فعالیت برخی از تشکیلات بهایی و تبلیغات بهائیت نیست.

حجت الاسلام مختاری تصریح کرد: این اقدام انقلابی که در هفته گذشته صورت گرفت باید ادامه داشته باشد و بابد با تبلیغات بهائیت برخورد جدی صورت بگیرد.

وی افزود: از آحاد مردم متدین و مؤمن استان درخواست داریم در مقابل فرقه‌های کافر و بهائیت حساسیت جدی داشته باشند و موضوعات مشکوک و تبلیغات بهائیت را به نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات گزارش دهند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: این فرقه‌های کافر با جاذبه‌های دروغین سعی در اغوای جوانان دارد و دشمن می‌خواهد از طریق این موریانه‌ها ضربه بزند./۸۸۰/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات