۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۷۳۶

تجمع علمای مسلمان خواستار احضار سفیر عربستان در لبنان شد

تجمع علمای مسلمان لبنان به دنبال انتشار برخی سخنان علیه حزب الله خواستار احضار سفیر عربستان در لبنان شد
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای حمله‌های انتقام جویانه علیه حزب الله لبنان از سوی برخی شخصیت‌ها نظیر ثامر سبهان سفیر عربستان در عراق را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: سبهان در توئیت‌هایش از سکوت حکومت و ملت لبنان در برابر آنچه که اقدامات خرابکارانه حزب الله در منطقه نامیده، تعجب کرده است و با این سخن به دنبال ایجاد فتنه و درگیری جدید است.

تجمع علمای مسلمان افزود: حکومت لبنان بایستی موضع کاملا شفافی علیه سخنان ثهبان اتخاذ کرده و سفیر عربستان را به حضور فراخوانده و مراتب اعتراض رسمی دولت را به وی ابلاغ کند.

این تجمع همچنین با محکومیت گزارش‌های جهت‌دارانه کمیته بین‌المللی پیرامون استفاده از سلاح‌های شیمیایی در خان شیخون خاطر نشان کرد: این گزارش‌ها از پیش آماده شده بود زیرا این کمیته هیچ تحقیق میدانی به عمل نیاورد و در گزارش خود به مستندات کافی اشاره نکرده است.

 در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به حمله تروریستی علیه ماموران امنیتی مصر در منطقه سینا آمده است: با وجود نزدیکی اسرائیل به جریان‌های تکفیری و انجام چنین اقدامات تروریستی از سوی گروهک‌های تکفیری در مسافت‌های دوردست حاکی از آن است که تکفیری‌ها ساخته صهیونیست هستند.

تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان اهمیت انتخابات پارلمان اظهار داشت: تلاش برخی افراد برای به تاخیر افتادن انتخابات به دلیل ترس از نتایج آن است. بایستی انتخابات در موعد مقرّر خود برگزار شود./981/ب902/ر

 

ارسال نظرات