۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۳۶۰۸۸
رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق:

قضیه فلسطین نباید فراموش شود

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق خاطرنشان کرد که متاسفانه ما فراموش کرده‎ایم که فلسطین یک کشور عربی و اسلامی است و باید به آن توجه کنیم.
شیخ عبداللطیف همیم رییس دیوان وقف اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق در دومین کنفرانس بین‌المللی «اتحاد علمای مقاومت» گفت: قضیه فلسطین مانند امام حسین (ع) یک قضیه دین و دولت، مردم و امت، تاریخ و هدف است بنابراین باید در مورد این حقیقت جهان امروز سخن بگوییم.

وی افزود: امتی زنده و پویاست که در راستای اهدافش تلاش، سیاست‎هایش را ترسیم و بر اساس واقعیت‎های موجود برنامه ریزی کند.

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق اظهار داشت: امت‎های عربی در عرب بودنشان، مسلمانان در اسلامشان و کشورها دچار نزاع هویتی و شخصیتی شدند به طوری که هویتشان مجهول باقی ماند و منجر شد که امت اسلامی به طوائف، مذاهب و قومیت‎های مختلف تقسیم شود و ناگهان امت اسلامی دچار میلیون‎ها آواره و جنگ زده شد و هزاران تن در جنگ‎های مختلف به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه قدس آمیخته از دین، مذاهب، تاریخ و خون‎های شهدا و افراد مقدس و پاک است، تصریح کرد: ما فراموش کردیم که فلسطین یک کشور عربی و اسلامی است و در قلب همه امت قرار دارد و قدس فقط یک شهر نیست بلکه نشانه و سنبلی بسیار بزرگ تر از یک شهر است.

شیخ الهمیم تاکید کرد که کشورهای عربی با اعطای امتیازات بسیار به دشمنان به این نقطه کنونی رسیده‎اند و به طوری که لباس امت اسلامی و عربی پاره شد و در قعر تاریخ سقوط کرد.

وی ادامه داد: سالهای مختلف یکی پس از دیگری سپری می‎‎شود و ما در نزاع و اختلافات بدیهی، بی اساس و بی ارزش گذشته باقی مانده‎ایم به طوری که نسل در نسل در حال زیان هستند و مرزهای طولی و عرضی جغرافیایی موجب اختلاف ما شده است و رسانه‎های معاند آتش فتنه را در میان ما شعله ور می کند.

رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق گفت: در میان این همه درگیری و نزاع‎‎های کشورهای مختلف ملت عراق با شرافت و مسؤولیت در برابر دشمنان ایستادند و پیروزی‎‎های چشمگیری را بدست آوردند به طوری که رشادت و جانفشانی آنان را صدها شاعر، ادیب نمی‎توانند توصیف کنند.

وی با بیان اینکه امت اسلامی عقل و هوشیاری را باهم از دست داده است، خاطرنشان کرد که آزادی ما در عقل، هوشیاری، بیداری و معرفت است./994/ب901/ف

ارسال نظرات