۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۳۸۸۵۹

انتشار کتاب «مرجعیت و همزیستی مسالمت آمیز» در عراق

کتاب «مرجعیت و همزیستی مسالمت آمیز» از سوی آستان مقدس حسینی در عراق چاپ و منتشر شد.
کتاب «مرجعیت و همزیستی مسالمت آمیز» در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر انتشارات اداره اطلاع‎رسانی آستانه مقدس حسینی کتابی با عنوان «المرجعية والتعايش السلمي» (مرجعیت و همزیستی مسالمت آمیز) نوشته «سامی جواد کاظم» منتشر کرد.

نویسنده در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: این کتاب دیدگاه‎های حضرت آیت الله سیستانی پیرامون مسائل دینی و قومیتی را بیان می‎کند.

وی افزود: منابع این کتاب بیشتر از سایت رسمی حضرت آیت الله سیستانی بخش اخبار و پیام‎ها در بازه زمانی 2004 میلادی تاکنون است.

سامی جواد کاظم تصریح کرد: این کتاب در 156 موضوع و 126 صفحه در حجم متوسط از سوی انتشارات الوارث وابسته به آستان مقدس حسینی چاپ و منتشر شد.

همچنین اداره تبلیغ دینی آستان مقدس حسینی همایشی را با همکاری دانشگاه تکریت در استان صلاح الدین عراق تحت عنوان «نقش دانشگاه‎ها در گسترش همزیستی مسالمت آمیز» برگزار کرد.

ده‎ها تن از فعالان فرهنگی، دانشجویان و طلاب علوم دینی در این همایش حضور یافتند.

فاهم ابراهیمی مسؤول اداره تبلیغ دینی آستان مقدس حسینی در این رابطه به خبرنگاران گفت: این آستان پس سخنرانی و دستور حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی برای توجه به مساله همزیستی مسالمت آمیز در عراق، همواره درپی گسترش و ترویج این موضوع است.

وی ادامه داد: آستان مقدس حسینی تاکنون همایش و نشست‎های مختلفی در زمینه‎های اعتدال، احترام به حقوق دیگران و تحکیم مفهوم شهروندی در مناطق مختلف این کشور برگزار کرده است./944/ب902/ف

ارسال نظرات