۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۵۳۹۷۲۲

کمک رسانی روحانیان نجف و کربلا به آوارگان

جمعی از روحانیان نجف و کربلا برای کمک به آوارگان و مردم جنگ زده سنجار واقع در استان نینوا به این منطقه اعزام شدند.
مبلغان آستان مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از نمایندگان و مبلغان آستان مقدس حسینی برای کمک رسانی و بررسی آخرین وضعیت آوارگان و جنگ زدگان به منطقه سنجار واقع در استان نینوا اعزام شدند.

فاهم ابراهیمی مسؤول اداره تبلیغ و امور دینی آستان مقدس حسینی در این رابطه به خبرنگاران گفت: جمعی از نمایندگان و مبلغان این آستان طی سفر به منطقه سنجار با آوارگان و مسؤولان محلی دیدار کردند.

وی افزود: آستان مقدس حسینی با هماهنگی مسؤولان محلی درپی بازسازی منازل جنگ زدگان و بازگشت آوارگان به مناطقشان است.

مسؤول اداره تبلیغ و امور دینی آستان مقدس حسینی تصریح کرد: مردم منطقه سنجار با مشکلات مخلفتی از جمله کم بود امکانات تحصیلی و درمانی دست و پنجه نرم می‎کنند؛ مشکلات مردم این منطقه به گونه‎ای است که 1200دانش آموز فقط دوتا معلم دارند و یا بیماران بسیاری به علت کم بود امکانات پزشکی و درمانی فوت می‎کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از لوازم و امکانات مورد نیاز زندگی در سنجار وجود ندارد و مردم این منطقه با مشکل کم آبی روبه رو هستند و این در حالی است که بیش از 30هزار خانواده از ایزدیان در چادر زندگی می‎کنند و 90درصد خانه‎های آنان به طور کامل تخریب شده است.

فاهم ابراهیمی اضافه کرد: این سفر به درخواست مردم سنجار از حضرت آیت الله سیستانی صورت گرفت.

همچنین جمعی از مبلغان و طلاب حوزه علمیه نجف با حضور در خطوط مقدم نبرد با تروریسم، سلام و توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی را به رزمندگان ابلاغ کردند.

مبلغان به رزمندگان تاکید کردند که اجازه ورود مجدد جریان تروریستی داعش به عراق را ندهند و مجاهدان با شجاعت و رشادت‎های خود می‎توانند این پیروزی‎ها را حفظ و سایر اراضی اشغالی را از لوث تروریسم پاکسازی کنید.

آنان بیان داشتند که ملت عراق منتظر ساعت اعلام آزادی کامل اراضی این کشور از چنگال تروریسم هستند./994/ب901/ف

ارسال نظرات