۰۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۴۱۱۳
مرکز مطالعات راهبردي خيمه منتشر كرد؛

ثارالله كتابي جامع درباره زندگي و شهادت امام حسين

رسا، سرويس فرهنگي ـ كتاب ثارالله، به قلم آيت‌الله حسين عندليب همداني پژوهشي جامع درباره زندگي و شهادت حضرت امام حسين(ع) است كه به تازگي از سوي مرکز مطالعات راهبردي خيمه منتشر شده است.
ثارالله كتابي جامع درباره زندگي و شهادت امام حسين

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، «ثارالله»، کتابي است بي‌نظير، متقن، معتبر، و در عين حال ساده و روان که تاريخ و زندگي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را همراه با نکاتي از مقتل اصحاب باوفايش روايت مي‌کند. استناد مؤلف بر آيات، احاديث و متون ديني و روايي معتبر، کتاب را بيش و پيش از آن که فقط کتابي تاريخي و روايي معرفي کند، مدّ نظر مجامع علمي و انديشمندان و صاحب‌نظران قرار داده است.

   نقل نکته‌هاي دقيق علمي در باب حديث، تفسير، فقه و کلام، مقتل‌شناسي، مکان‌شناسي و جغرافياي کربلا و عاشورا، وقايع‌نگاري و برداشت‌هاي تحقيقي عالمانه و به دور از دريافت‌ها و نظرات شخصي، اين کتاب را تا حد اثري قابل تحسين و تدريس در کرسي حوزه و دانشگاه بالا برده است.

 نگارنده کتاب مرحوم آيت‌الله حسين عندليب همداني متوفاي(1420ه.ق) از علماي شهر همدان و از شاگردان خاص آخوند ملا علي معصومي همداني است.

مرکز مطالعات راهبردي خيمه به عنوان تنها مرکز تخصصي با موضوع امام حسين(ع)، عاشورا و مناسک آييني در راستاي اهداف خود مبني بر طراحي، برنامه ريزي و انجام پروژه‌هاي عاشورا پژوهي اقدام به انتشار کتاب ثارالله كرده است.

«ثارالله» در 520 صفحه در قطع وزيري به تازگي از سوي مرکز مطالعات راهبردي خيمه منتشر و در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

ارسال نظرات