۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۷۸۵

حزب‌ الدعوة عراق اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

حزب الدعوة عراق خواستار مقابله مسلمانان جهان با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شد.
حزب‌ الدعوة عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب «الدعوة» عراق با ظالمانه توصیف کردن تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، از مسلمانان جهان خواست تا در مقابل این اقدام واشنگتن بایستند.

حزب «الدعوة» عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در «موازین نیوز» منتشر شد، اعلام کرد: هنوز دولت آمریکا هر روز مواضع و تصمیماتی اتخاذ می‌کند که حامی نژادپرستی رژیم صهیونیستی و غاصل سرزمین فلسطین عزیز است. اقدام رییس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت دولت نژاد پرست و جنایتکار رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آن، چیزی جز تجاوز و خصومت جدید این کشور علیه مسلمانان، عربها و مقدسات آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که دولت‌های متوالی آمریکا همواره، با همکاری برخی حکام عربی اقدامات و تصمیمات تحریک‌آمیز سیاسی اتخاذ می‌کنند تا بر طرف‌های فلسطینی فشار آوردند و آنها را به تسلیم شدن در قبال سیاست‌های دشمن اشغالگر وادار کنند که یهودی‌سازی قدس شریف و تغییر هویت اسلامی و عربی آن از جمله آنهاست.

حزب الدعوة این اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت کشور فلسطین و همسو با شهرک‌سازی و یهودی‌سازی شهر قدس دانست.

این حزب عراقی در ادامه از مسلمانان جهان خواست تا این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کنند و زیر بار آن نروند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات