۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۵۶۱۴
نماینده پارلمان لبنان:

مقاومت در سوریه به دفاع از فلسطین و قدس پرداخت

نماینده پارلمان لبنان هدف از حضور نیروهای مقاومت در سوریه را نبرد با تکفیری ها و دفاع از فلسطین و قدس عنوان کرد.
حسن فضل الله نماینده پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی جمعی از رهبران مسیحیان این کشور را در بوستان ایران در منطقه مارون الراس مورد تکریم قرار داد.

حسن فضل الله نماینده پارلمان لبنان در این مراسم گفت: ما در مرز سرزمین اشغالی به مساله مقدسی می پردازیم که نه فقط لبنان بلکه عامل وحدت مسلمانان و مسیحیان جهان است. تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با هدف یاری رژیم در یهودی سازی قدس و زیر پا گذاشتن به همه معاهده ها و قوانین بین المللی صورت گرفت.

وی با اشاره به اجماع جهانیان مبنی بر اشغال قدس از سوی صهیونیست ها و مقدس بودن این شهر برای مسلمانان و مسیحیان افزود: ما در لبنان به شدت با این تصمیم مخالفت کرده و دولت و علما و احزاب سیاسی و ملت به صورت یکپارچه به محکومیت آن پرداختند. لبنان الگوی همزیستی و تنوع و پیشگام توجه به مسائل مظلومان است و مطمئنا در برابر این تصمیم خواهد ایستاد.

نماینده پارلمان لبنان تصریح کرد: لبنان در طول تاریخ با مشکلات فراوانی به دلیل حمایت از فلسطین مواجه شد اما همچنان پرچم دفاع از قدس و ملت فلسطین را برافراشته و همواره در کنار این ملت مظلوم ایستاده ایم چرا که رسالت حضرت مسیح(ع) و حضرت محمد(ص) بر مبارزه با ظلم و اشغالگری استوار بوده است.

فضل الله از رژیم صهیونیستی به عنوان نماد نژادپرستی و اشغالگری یاد کرد و اظهار داشت: لبنان با رژیم صهیونیستی کاملا مغایرت دارد و نمی توان تصور کرد که ما با صهیونیست ها همکاری و همزیستی داشته باشیم. هیچ مشروعیتی برای این رژیم حتی بر روی یک ذره از خاک فلسطین قائل نیستیم و بر این اساس دشمنان درصدد تضعیف لبنان به وسیله فتنه و تهدید هستند.

وی با اشاره به اینکه امنیت و ثبات کنونی در لبنان مرهون جانفشانی نیروهای مقاومت و ارتش است، ادامه داد: ما کشور خود را با نبرد علیه دشمن صهیونیستی آزاد کرده و هم اکنون نیز تکفیری ها را از کشور اخراج می کنیم اما به این مقدار بسنده نکرده و در سرنگونی پروژه تکفیری و صهیونیستی در سوریه نیز نقش داشتیم.

نماینده پارلمان لبنان تأکید کرد که مقاومت در سوریه به جانفشانی پرداخت و لبنانی که یک زمان در راستای خروج نیروهای بیگانگان تلاش می کرد هم اکنون به عنصری فعال در منطقه مبدل شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ما برای لبنان و قدس در سوریه حضور یافتیم تا فلسطین و قدس و لبنان به دست صهیونیست ها و تکفیری ها نابود نشود. میلاد حضرت مسیح(ع) امسال با تولد انتفاضه ملی جدید فلسطین علیه تصمیم باطل آمریکا همراه شده است و بر این شاهد مواضع درخشان و افتخار آمیز و تاریخی از سوی مسیحیان و کلیساها بودیم./980/ب902/د

ارسال نظرات