۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۴۸۷۶۳
حکیم:

مسؤولان باید در دوران پساداعش بر پیشرفت اقتصادی تمرکز کنند

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد که مسؤولان باید در دوران پساداعش بر پیشرفت اقتصادی و بهبود خدمات به مردم تمرکز کنند.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با دوغلاس سلیمان سفیر ایالات متحده امریکا بر ضرورت احترام به قانون اساسی در برگزاری انتخابات آینده پارلمان این کشور تاکید کرد و گفت: مردم عراق باید مشارکت گسترده و قوی در انتخابات داشته باشند.

وی خواستار حمایت از کردها و بازنگری در حقوق دولتمران اقلیم کردستان شد و افزود: تنها راه حل پایان اختلافات میان اقلیم کردستان گفت‎وگو با توجه به قانون اساسی است.

رییس ائتلاف ملی عراق خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم عراق باید در دوران پساداعش بر پیشرفت اقتصادی و بهبود خدمات تاکید کنند.

حجت الاسلام حکیم همچنین در دیدار با عشائر بنی مالک در استان بصره بیان داشت: نبرد آینده ما موفقیت در خدمات رسانی و تشکیل دولت خدمت رسان و پاک است تا به این وسیله بتوانیم در زمینه‎های اقتصادی و سیاسی نیز پیروز شویم.

وی از رشادت و جانفشانی عشائر در مبارزه با جریان تروریستی داعش تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم و عشائر بنی مالک به فتوای حضرت آیت الله سیستانی در جهاد کفایی در مبارزه با تروریسم پاسخ مثبت دادند و نقش بسیار اساسی در شکست تروریسم داشتند.

رییس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان، فتوای مرجعیت و همراهی و ایستادگی عشائر عراق در کنار رزمندگان از علل پیروزی بر داعش است.

وی ادامه داد: اگرچه مردم عراق در بخش نظامی بر داعش پیروز شدند ولی نبرد فکری، عقیدتی و گروهک‎های وابسته به آن هنوز ادامه دارد بنابراین در این زمینه نیز باید یک تلاش ملی و بین المللی صورت گیرد.

حجت الاسلام حکیم ادامه اختلافات میان عشائر و استفاده از سلاح در مقابل یکدیگر را مایه تاسف خواند و اظهار داشت: عشائر باید ضمن کنار گذاشتن اختلافات، نقش پررنگی در امنیت اجتماعی و عمومی داشته باشند.

وی خواستار حمایت و تکریم خانواده‎های شهدا شد و بیان داشت: باید به خانواده‎های شهدا رسیدگی و نیازهای آنان برطرف شود./994/ب902/ف

ارسال نظرات