۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۴۹۲۹۵
به همت دفتر تبلیغات اسلامی در اصفهان:

سلسله سمینارهای علمی ولایت فقیه برگزار می شود

حجت الاسلام قطبی از برگزاری سمینارهایی با عناوین «مفهوم، ادله و اختیارات ولایت فقیه»، ‏«رابطه ولایت فقیه با دموکراسی و نظام پادشاهی»‏، ‏«پاسخ به شبهات ولایت فقیه»، ‏«پیشینه تاریخی ولایت فقیه» ‏و ‏«کارآمدی ولایت فقیه» ‏خبر داد.
ولایت فقیه

حجت الاسلام محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره سلسله سمینارهای ولایت فقیه در اصفهان، گفت: امسال دومین دوره سلسله سمینارهای ولایت فقیه به صورت آموزشی، علمی و تخصصی با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه ‏در اصفهان برگزار می شود که برای نخستین بار این سمینارها سال گذشته ‏در قم برگزار شده است.

وی ادامه داد: هدف ما تربیت مبلغان دینی برای معرفی نظام سیاسی اسلام و نظریه مترقی ولایت فقیه به بهترین نحو به جهانیان است و لازم است تا طلاب ما در این مسیر به ابزارهای نوین مجهز شوند و آسیب ها، تهدیدها و فرصت های این رسالت بزرگ را به خوبی بشناسند.

حجت الاسلام قطبی افزود: تبیین ‏مفهومی، پیشینه و تاریخ، ابعاد قانونی، پاسخ به شبهات و تبیین کارآمدی محورهای سمینار علمی با حضور بهترین اساتید ‏کشوری متخصص در زمینه ولایت فقیه هستند و همه این سمینارها از سوی صدا و سیما ضبط خواهد شد تا محتوای آن در آینده مورد استفاده عموم مردم و اندیشمندان قرار گیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره نحوه برگزاری سمینار، اظهار داشت: ابتدا یک قسمت 45 دقیقه ای ارائه بحث داریم و در ادامه یک وقت 45 دقیقه ای پرسش و پاسخ را خواهیم داشت، متقاضیان ‏از میان طلاب و مبلغان در سامانه مرسلات به آدرسwww.morsalat.ir  برای حضور در این سمینارها ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که در نخستین روز برگزاری حدود 600 نفر در اولین جلسه در روز ‏چهارشنبه در سالن اهل البیت(ع) حضور پیدا کنند.

وی در خصوص زمان برگزاری سمینارها گفت: سمینارها در تاریخ های 27 دی، 5 بهمن، 12 بهمن، 26 بهمن و ‏‏3 اسفندماه 1396 در سالن اهل البیت(ع) واقع در خیابان نشاط اصفهان از ساعت 8 تا 11:30 صبح برگزار می شود.

حجت الاسلام قطبی با بیان اینکه از وجود بهترین اساتید متخصص در این سمینارها استفاده خواهد شد، ابراز داشت: نخستین سمینار با عنوان «مفهوم، ادله و اختیارات ولایت فقیه» روز چهارشنبه 27 دی ماه با حضور حجت الاسلام «غلامرضا بهروزی لک» رییس انجمن مطالعات سیاسی برگزار می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: «رابطه ولایت فقیه با دموکراسی و نظام پادشاهی» عنوان دومین سیمنار است که پنجشنبه هفته آینده در روز پنجم بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

وی در ادامه بیان داشت: سومین سمینار با عنوان «پاسخ به شبهات ولایت فقیه» با سخنرانی حجت الاسلام جوان آراسته استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) ‏ روز 12 بهمن و چهارمین سمینار با سخنرانی حجت الاسلام جف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره «پیشینه تاریخی ولایت فقیه» در ‏ روز 26 بهمن ماه و آخرین سمینار سوم اسفند امسال با عنوان «کارآمدی ولایت فقیه» با سخنرانی دکتر مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما ‏برگزار می شود.

حجت الاسلام قطبی در پایان اظهار داشت: طلاب و مبلغانی که در این سمینارها حضور داشته باشند در اولویت اعزام های تخصصی دفتر تبلیغات قرار خواهند گرفت و مدرک معتبر به آن ها اعطا خواهد شد./869/ت303/ب1

ارسال نظرات