۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۵۱۵۹۵

ادامه فرار مسلمانان میانماری از ترس جان خود به بنگلادش

در حالی که مقام های بنگلادش و میانمار برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا به استان راخین آماده می شوند، هنوز فرار آوارگان روهینگیا از مناطق بحران زده میانمار به بنگلادش ادامه دارد.
میانمار روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 100 آواره مسلمان روهینگیا از روز چهارشنبه تاکنون با عبور از مرز وارد بنگلادش شده اند. این افراد اعلام کردند که ارتش میانمار همچنان به عملیات در استان راخین ادامه می دهد. این مساله موجب افزایش شک و تردیدها درباره بازگشت 655 هزار آواره روهینگیایی شده است.

این در شرایطی است که مقام های بنگلادش برای آغاز کردن روند بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار از هفته آینده آماده می شوند.

ادامه عملیات ارتش میانمار در استان راخین در شرایطی است که ارتش میانمار در ماه اکتبر اعلام کرده بود که در حال خارج کردن سربازان خود از این استان است.

بنگلادش سه شنبه گذشته اعلام کرد، با بازگشت کامل مسلمانان روهینگیا به میانمار 2 سال پس از آغاز روند بازگشت آنها موافقت کرده است.

وزارت خارجه بنگلادش با انتشار بیانیه ای موافقت خود را با این مساله اعلام کرده ولی اشاره ای به زمان آغاز بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار نکرده است.

این بیانیه افزود: بنگلادش 5 اردوگاه موقت احداث خواهد کرد و از انجا آوارگان روهینگیا را به 2 مرکز پذیرش در آن سوی مرز میانمار اعزام می کند.

آمریکا و سازمان ملل خشونت های خونین ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی دانسته اند.نگرانی های زیادی درباره بازگشت 650 هزار آواره روهینگیایی به استان راخین میانمار وجود دارد.

سازمان ملل تاکید کرده است که هرگونه بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار باید داوطلبانه و ایمن باشد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات