۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۵۵۲۶۲۰
روحانی اهل تسنن لبنان:

عادی سازی روابط با دشمن به معنای توهین به خون شهداست

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را توهین به خون شهدا توصیف کرد.
ماهر عبدالرزاق رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان با شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت این کشور دیدار و آخرین تحولات داخلی و خارجی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

شیخ ماهر عبدالرزاق در این دیدار از دخالت های آمریکا در امور داخلی لبنان به شدت انتقاد کرد و گفت: استقبال از یک مسؤول آمریکایی در لبنان و اجازه دخالت وی در امور بانکداری این کشور، یک اقدام نادرست و تجاوز به حاکمیت لبنان است.

وی افزود: این مقام آمریکایی با اتهامات باطل علیه مقاومت به توهین آشکار علیه ملت لبنان می پردازد. ما به مقاومت و نیروهای آن افتخار کرده و تعرض به مقاومت را تعرض به قشرهای مختلف ملت لبنان می دانیم.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که سیاست های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در زمینه های مختلف نیز محکوم است و هرگونه همکاری یا عادی سازی با دشمن را تجاوز به کرامت لبنانی ها و خون شهدایی می دانیم که با خون خود از لبنان در برابر این دشمن محافظت کردند.

وی همه رسانه ها را به مخالفت با انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراخواند و اظهار داشت: از همه گروه های سیاسی و مردمی می خواهیم مواضع یکپارچه ای علیه این مساله اتخاذ کنند و به محافظت از کرامت و حاکمیت و دستاوردهای مقاومت و پیروزی بر این دشمن بپردازند.

رییس جنبش اصلاح و وحدت ادامه داد: ما سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره قدس را محکوم و تأکید می کنیم که مساله قدس تنها با آزادی این سرزمین به پایان می رسد. فلسطین در دل و جان اعراب و مسلمانان است و مطمئنیم این سرزمین آزاد می شود و به صاحبانش بازمی گردد.

شیخ ماهر عبدالرزاق تصریح کرد: تهدید ملت فلسطین به گرسنگی از سوی رییس جمهور آمریکا نمی تواند فلسطینیان و گروه های مقاومت را مجبور به تعظیم کند. حاکمان عرب وظیفه دارند به حمایت مالی و تسلیحاتی فلسطینیان بپردازند تا بتوانند در برابر پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستند.

وی با تأکید بر اینکه قدس پایتخت ابدی فلسطین است، از پادشاهان عرب خواست جنگ علیه یمن و بحرین و سوریه را متوقف کرده و از مقاومت ملت فلسطین تا آزادی این سرزمین حمایت کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات