۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۵۳۰۹۰

هشدار یک مسؤول سازمان ملل نسبت به فاجعه بزرگ انسانی در غزه

فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه نسبت به وقوع فاجعه بزرگ انسانی در نوار غزه در نتیجه نابودی اقتصاد و توقف خدمات اجتماعی در این منطقه هشدار داد.
نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه غزه فلسطین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکولای ملادینوف فرستاده ویژه سازمان ملل به خاورمیانه در سخنانی در کنفرانس سالانه کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تل آویو تاکید کرد که نوار تحت محاصره غزه از سال 2007 در آستانه نابودی کامل قرار دارد.

ملادینوف تصریح کرد که کلید نجات غزه از فاجعه، بازگشت دولت وفاق ملی به این باریکه است در غیر اینصورت، ممکن است دوباره اوضاع این منطقه ملتهب شده و به سمت جنگی دیگر پیش برود و این بار جنگ شدیدتر و ویرانگرتر خواهد بود.

وی اظهار داشت که روز چهارشنبه این مسائل را در نشست کمیته هماهنگی کمک های کشورهای حامی مالی فلسطین در بروکسل مطرح خواهد کرد.

از سوی دیگر، نیکولاف ملادینوف تاکید کرد که راه حل تشکیل دو کشور بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی، پایه و اساس هر توافقی در آینده و تنها راهکار مورد حمایت سازمان ملل است.

لازم به ذکر است که نوار غزه از 13 سال پیش تحت محاصره شدید قرار دارد که این مسئله تمامی بخش های زندگی در این منطقه را تحت الشعاع قرار داده است./994/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات