۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۵۵۴۴۱۶

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم تغییر بنیادی در جامعه تاکید کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی بیان داشت که هر فرد و جامعه‎ای باید به سمت تغییرات مثبت حرکت کند.
عبدالمهدی کربلایی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) در کربلا معلا برگزار شد، با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنفُسِهِمْ» گفت: هر شخص، موسسه و جامعه‎ای باید تغییر را آغاز کند. سیاستمدار، اقتصاددان، پزشک، معلمان و غیره با هر عنوان باید تغییر را از خودشان آغاز کنند و اگر موسسات به سمت تغییرات خوب پیش بروند می‎توانند بر جامعه اثر گذار باشند.

وی افزود: اگرچه خداوند متعال می‎تواند هر نوع تغییری را ایجاد کند اما اینکه برخی می‎پندارند که تغییر منحصرا باید از ناحیه خدا باشد، اشتباه بزرگی است. خدا اسباب تغییر را فراهم می‎کند اما خود فرد و جامعه باید این موضوع را بخواهد تا تغییر حاصل شود.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: برخی از افراد نیز منتظر هستند که دیگران تغییر در جامعه ایجاد کنند که این مساله هم اشتباه است. هر انسان در زندگی خود ممکن است که در دام گناه و افکار و عقائد اشتباه بیفتد که اگر درپی تغییر آن نباشد و این اشتباهات را انباشته کند، در نهایت عواقب وخیمی برای او درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) می فرماید «مَن استَوى يَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ و مَن كانَ آخِرُ يَومَيهِ شَرَّهُما فَهُوَ مَلعونٌ و مَن لَم يَعرِفِ الزِّيادَةَ في نَفسِهِ فَهُوَ في نُقصانٍ و مَن كانَ إلَى النُّقصانِ فَالمَوتُ خَيرٌ لَهُ مِنَ الحَياةِ» (كسى كه دو روزش با هم برابر باشد، زيان كار است. كسى كه امروزش بدتر از ديروزش باشد، از رحمت خدا به دور است. كسى كه رشد و بالندگى در خود نيابد، به سوى كاستى‏‌ها مى‏‌رود و آن كه در راه كاستى و نقصان گام بر مى‏‌دارد مرگ برايش بهتر از زندگى است.) منظور از روز در این حدیث یک روز یعنی 24 ساعت زمانی نیست بلکه منظور یک مقطع زمانی مثلا یک ماه، سال و یا هفته است./994/ب901/ف

ارسال نظرات