۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۵۴۸۰۱
آیت الله نجفی خواستار شد؛

خادمان اماکن مقدس با زائران خوش رفتار باشند

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بیان داشت که خادمان اماکن مقدس باید با زائران خوش رفتار باشند و به اخلاق اهل بیت (ع) تمسک جویند.
آیت الله بشیر نجفی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای آستان مقدس علوی و عباسی به همراه تعدادی از تاجران عراقی با حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفت‎وگو کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار بیکاری را یکی از مشکلات اساسی در این کشور دانست و گفت: باید برای ارتقا سطح زندگی مردم عراق به ویژه حل مشکل بیکاری فکر جدی کرد.

وی افزود: عراق یک کشور بزرگ و با عظمت است بنابراین مردم آن برای رسیدن عراق به جایگاه اصلی و در شان خود باید تلاش وافری انجام دهند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خادمان در خدمت به زائران عتبات مقدس باید اخلاص داشته باشند.

وی خدمت در عتبات مقدس را دارای شرافت و عظمت والایی توصیف کرد و بیان داشت: خادمان اماکن مقدس باید در رفتار با زائران و عموم مردم به اخلاق اهل بیت (ع) تمسک کنند.

آیت الله نجفی تاکید کرد که مردم باید نعمت ولایت اهل بیت (ع) را بفهمند زیرا آنان مایه هدایت حقیقی انسان در دنیا و آخرت هستند.

وی تمسک به سیره اهل بیت (ع) را حقی بر گردن مومنان دانست و بیان کرد: ما باید با اعمال و رفتار خود مبلغ اهل بیت (ع) باشد تا به سعادت در دنیا و آخرت دست پیدا کنیم.

این مرجع تقلید در دیدار با حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق اظهار داشت: سیاستمداران باید به اهمیت آینده سیاسی توجه ویژه‎ای داشته باشند.

وی خواستار توجه به مردم مظلوم عراق شد و ادامه داد: ملت عراق سال‎های بسیاری را با سختی، قحطی و محرومیت دست و پنجه نرم کردند.

وی در پایان بر ضرورت مبارزه با انواع فساد تاکید کرد.

حجت الاسلام حکیم در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی عراق خدمت آیت الله نجفی ارائه کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات