۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۵۵۱۴۳

​قدردانی مفتی اهل سنت عراق از جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران

مفتی اهل تسنن عراق از جایگاه، نقش و تاثیر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان قدردانی کرد و گفت: ایران بزرگترین حامی فلسطین و مردم فلسطین است.
شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق در گفت وگویی به مناسبت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امروزه جایگاه بسیار بزرگی در جهان عرب و اسلام دارد.
 
وی گفت: به رغم سختی ها و جنگ، امروز بحمدالله جمهوری اسلامی به ثبات رسیده است و پیشرفت ها و توسعه در سطوح مختلف داخلی و خارجی آغاز شده است و این ها همه ثمره و نتیجه انقلاب اسلامی است.
 
مفتی اهل سنت عراق با اشاره به اینکه پیام ها و ثمرات انقلاب اسلامی توانسته است به کشورهای مختلف اسلامی و حتی برخی از کشور های غربی برسد، تأکید کرد: ایران با وجود تحریم های خارجی و اقدامات مداوم قدرت های استکباری برای دخالت در امور این کشور، گام های بزرگی در راه عمران و پیشرفت برداشته است.
 
شیخ الصمیدعی گفت: ایران بزرگترین نقش را در حمایت از فلسطین و جنبش های آزادیبخش جهان داشته است و از مقاومت لبنان و همچنین مقاومت اسلامی فلسطین نیز حمایت کرده است، این حمایت حتی به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه نیز گسترش یافت.
 
این عالم بزرگ اهل سنت عراق با تجلیل از نقش هدایت و رهبری امام خمینی (ره) در آغاز و ادامه حرکت انقلاب، گفت: اگر انقلاب رهبر نداشت پیروزی میسر نمی شد. امام خمینی(ره) مرد بزرگی بود و موفقیتی که به دست آورد ثمره فکر عمیق او بود./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: تقریب

ارسال نظرات