۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۷۸۹

برگزاری مراسم تجلیل از حامیان ایرانی آوارگان میانمار

از خیران ایرانی که برای حمایت از آوارگان میانماری، کمک مالی‌ کرده‌اند، چهارشنبه دوم اسفندماه در حوزه هنری تقدیر می‌شود.
تبسم روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، در ماه‌های گذشته واحد کمک‌های بشردوستانه اتحادیه بین‌المللی امت واحده (خیریه انفاق) و مجموعه اهل سنت آفاق، با کمک خیران ایرانی، اقدام به تأسیس مدرسه‌ای برای کودکان آوارۀ روهینگیایی (میانمار) در کمپ آوارگان در کشور بنگلادش کرده‌اند که اکنون این مدرسه به بهره‌برداری رسیده است. به همین مناسبت با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری، از خیرانی که در ساخت این مدرسه کمک کرده‌اند، در مراسمی با عنوان «تبسم روهینگیا» تقدیر می‌شود.

اتحادیه بین الملی امت واحده، به عنوان تشکلی مردم‌نهاد، از ابتدای تأسیس به منظور تثبیت حضور مردمی ایران در عرصه‌های بین الملل و تقویت نگرش فرامرزی در داخل ایران، با استفاده از ظرفیت مردمی در امور خیریه، پروژه‌های مختلفی را در کشورهای سوریه، غزه، یمن، پاکستان، سومالی، نیجریه و... به انجام رسانده است. «تبسم، طرح حمایت از کودکان آسیب‌دیده از جنگ» یکی از پروژه‌های جاری این اتحادیه است که در حال حاضر به حمایت از 300 دانش‌آموز آسیب‌دیده از جنگ در هشت کشور آسیایی و آفریقایی می‌پردازد که ساخت مدرسه در کمپ آوارگان روهینگیایی در قالب همین طرح است.

پخش مستند «شیشوملا» (مستندی از حضور نماینده اتحادیه بین‌المللی امت واحده در کمپ آوارگان میانماری در بنگلادش)، ارتباط زنده با بنگلادش، تقدیر از خیران ساخت مدرسه در کمپ آوارگان روهینگیا، رونمایی از پوستر «برای انسان گرد‌آمده‌ایم» و بازدید از نمایشگاه عکس مهدی خوش‌نژاد از جمله برنامه‌های این مراسم است که روز چهارشنبه از ساعت 14:30 آغاز می‌شود./۹۹۴/ب۱۰۳/ف

ارسال نظرات