۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۵۶۵۸۲
رییس ائتلاف ملی عراق:

عراق خواهان روابط برابر با تمام کشورها است

رییس ائتلاف ملی عراق گفت: درهای عراق به روی همه باز است و ما تلاش می کنیم بهترین روابط را با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای همسایه خود داشته باشیم.
سید عمار حکیم

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اصحاب رسانه از کشور عربستان امروز با حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق دیدار کردند.

در این دیدار عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان در عراق و مؤید اللامی رییس اتحادیه خبرنگاران عراق نیز حضور داشتند.

حکیم در این دیدار تاکید کرد انتخابات آینده عراق انتخاباتی سرنوشت ساز است و روند دموکراسی در کشور نیز رو به رشد و ترقی است.

وی ادامه داد: روند دموکراسی در عراق رو به رشد و پختگی است به این دلیل که هیچ کس در عراق هنوز تصور روشنی از نتایج انتخابات آینده ندارد و شهروندان عراقی در درجه بالایی از فهم و آگاهی سیاسی قرار دارند.

حکیم در مورد مفهوم ملی گرایی نیز گفت: ملی گرایی به معنای قرار گرفتن عراق و مصلحت آن در راس اولویت ها است و این که ما در این راه از منافع شخصی و حزبی به خاطر عراق چشم بپوشیم و البته ما در راه خود به سوی آینده باید دست آوردها و پیروزی های نظامی و سیاسی و اجتماعی خود را حفظ کنیم و از این دستاوردها در راه سازندگی استفاده کنیم.

وی در مورد اوضاع منطقه نیز گفت: درهای عراق به روی همه باز است و ما تلاش می کنیم، بهترین روابط را با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای همسایه خود داشته باشیم و سیاست ما این است که از قرار گرفتن در یک محور خاص دوری کرده و روابط برابری با همه داشته باشیم./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات