۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۶۳۳
حزب الله لبنان:

توطئه اعراب سبب شجاع شدن آمریکا برای انتقال سفارت به قدس شد

حزب الله لبنان از توطئه و تبانی اعراب به عنوان عامل اصلی شجاع شدن آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس یاد کرد.
حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان در پیامی تصمیم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس در روز 24 اردیبهشت را به شدت محکوم کرد و این اقدام را جزئی از دشمنی و تجاوزی است که رییس جمهور آمریکا از چند ماه پیش آغاز کرده است.

در این پیام آمده است: این اقدام جزئی از پروژه یهودی سازی قدس و به پایان رساندن مساله فلسطین به شمار می آید و همزمانی آن با روز نکبت (سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی) پافشاری بر ذلیل و خوار کردن اعراب و مسلمانان است.

حزب الله افزود: این مساله نشان دهنده بی ارزش شمردن امت های عربی و اسلامی و جامعه جهانی از سوی آمریکا بوده و مطمئنا توطئه و تبانی دولت های عربی سبب شجاع شدن آمریکا بر اجرا کردن این تصمیم دشمنانه است.

این حزب تصریح کرد: این تصمیم را به شدت محکوم کرده و از ملت های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می خواهیم با قدرت در برابر این اقدام ایستادگی کرده و مقاومت و انتفاضه را به عنوان تنها راه بازپس گیری سرزمین اشغالی و همه مقدسات ببینند.

حزب الله خاطرنشان ساخت: قرار دادن مالیات برای اماکن عبادتی مسیحیان در شهر اشغالی قدس نیز اقدامی برای تضعیف مسیحیان این شهر محسوب می شود؛ مساله ای که به تعطیلی کلیسای قیامت در اعتراض به این تصمیم ظالمانه صورت گرفت.

حزب الله لبنان با اعلام مخالفت قاطع با این تصمیم ادامه داد: شهر قدس متعلق به همه مومنان از ادیان مختلف آسمانی است و دولت ها و ملت های آزاده و سازمان های فعال باید در برابر اقدامات اشغالگران صهیونیستی مبنی بر توهین به مقدسات مسیحی و اسلامی به وجود آید.

گفتنی است یک مسؤول آمریکایی روز جمعه گفت که واشنگتن، 14 ماه مه (24اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

14 ماه مه مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل‌آویو است به قدس منتقل شود.

در پی این تصمیم ترامپ، شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به قطعنامه پیشنهادی مصر رأی به لغو این تصمیم ترامپ داد اما با وجود تأیید همه 14 عضو دیگر این شورا، آمریکا آن را وتو کرد.

سی‌ام آذر ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش‌نویس قطعنامه مخالفت با تغییر وضعیت قانونی قدس را تصویب کرد. 128 کشور به این پیش‌نویس رأی مثبت و 9 کشور رأی مخالف دادند و 35 کشور نیز رأی ندادند./980/ب902/د

ارسال نظرات