۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۵۷۳۹۱
رییس ائتلاف ملی عراق:

انتخابات آینده، عراق را وارد مرحله ثبات می‎کند

رییس ائتلاف ملی عراق بیان داشت که انتخابات آینده پارلمان، عراق را وارد مرحله ثبات می‎کند و موجب تشکیل یک دولت قوی می‎شود.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق در دیدار با یان کوبیتش نماینده سازمان ملل متحد در بغداد، دیدگاه مجامع بین المللی نسبت به عراق را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: عراق با اتخاذ سیاسیت‎های جدید خود روابط خوب و مستحکمی با کشورهای خارجی برقرار کرده است.

وی تاکید کرد که ملت عراق توانسته‎اند در زمینه‎های نظامی، سیاسی و اجتماعی به پیروزی‎های چشمگیری دست پیدا کنند و انتخابات آینده پارلمان عراق فرصت مناسبی برای تثبیت این پیروزی‎هاست و منجر به تشکیل یک دولت قوی و انتقال این کشور به مرحله ثبات می‎شود.

رییس ائتلاف ملی عراق ادامه داد: انتخابات آینده پارلمان عراق باید به صورت حقیقی و با توجه به اراده مردم برگزار شود.

وی افزود: بازگشت هر چه سریعتر آوارگان به مناطقشان ضامن مشارکت آنان در انتخابات است.

حجت الاسلام حکیم با اشاره به روابط اقلیم کردستان با حکومت مرکزی عراق گفت: تلاش‎های بسیار جدی برای استمرار گفت‎وگو‎ها و حل نقاط اختلاف میان اربیل و بغداد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: جریان حکمت ملی عراق مطابق با سند چشم انداز خود چهره‎های جدیدی برای نامزدی در انتخابات آینده پارلمان در 16 استان عراق معرفی و جوانان را به مشارکت گسترده در انتخابات دعوت کرده است.

رییس ائتلاف ملی عراق اظهار داشت: ما به دنبال رقابت های انتخاباتی بر اساس برنامه های خود و به دور از مشاجره های سیاسی هستیم؛ امیدواریم که سایر احزاب و لیست‎ها نیز همان مسیر را دنبال کنند./994/ب902/ف

ارسال نظرات