۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۵۷۴۴۹
حکیم:

تمایل کشورها برای رابطه با عراق از برکات فداکاری مردم است

رییس ائتلاف ملی عراق از نگاه مثبت کشورهای جهان برای برقراری رابطه با عراق اظهار خوشحالی کرد و گفت: این دستاورد از برکات پیروزی و فداکاری ملت عراق است.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رییس جریان حکمت ملی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد.

حکیم در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق، چشم انداز انتخابات و تمایل دیگر دولت ها برای برقراری ارتباط با عراق را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

وی بر ضرورت شکل گیری رقابت قانونی، سالم و به دور از الگوبرداری های نادرست تاکید کرد و خواستار تکمیل پروسه ها و ایجاد فضای مناسب برای بازگردادن مهاجران در راستای به ثمر رساندن تلاش های دموکراتیک دولت عراق شد. 

رییس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به روابط میان بغداد و اربیل از همگان خواست تا برای حل مشکلات مربوطه، پیشنهاد های مثبت ارائه دهند و گفت: گفتوگو، از خود گذشتگی و میانه روی لازمه خروج از بحران است و بر اساس قانون اساسی منافع جمعی باید تضمین شود.

حکیم همچنین بر یکپارچگی میان مجلس و دولت عراق تاکید و عنوان کرد: دولت و مجلس باید برای حل مشکلات با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

وی در پایان همچنین نسبت به دیدگاه مثبت کشورهای جهان درباره عراق ابراز خرسندی کرد و این امر را دستاوردی دانست که با تلاش های فرزندان این کشور به دست آمده است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

ارسال نظرات