۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۵۷۹۸۴
آیت الله سعیدی:

اصالت سالروز میلاد حضرت زهرا باید حفظ شود

امام جمعه قم بر حفظ اصالت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) تأکید کرد و صرف عنوان روز زن برای چنین تاریخ مهمی را زمینه‌ساز فراموشی برخی از معارف و ظهور بدعت ها دانست.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با بانوان نخبه قمی که در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت به اهمیت اسوهگی در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام عصر (عج) می فرماید«دختر رسول خدا(ص) برای من اسوه حسنه است» بر این اساس مگر می شود انسانی با جایگاه ماموریتی و حکومتی که دارد الگو و اسوه ای نداشته باشد، در حالی که خود حضرت می فرماید الگو و اسوه من دختر پیامبر (ص) است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر این که امام زمان (عج) یک شخصیت جهانی و عصاره نظام خلقت هستند، گفت: اسوه قرار گرفتن حضرت زهرا(س) از سوی چنین شخصیت عظیمی خبر از جایگاه و شخصیت والای این بانوی بزرگوار دارد؛ بنابراین اگر فردی می خواهد بداند که حضرت زهرا (س) چگونه الگو واقع شده باید سیره و زندگانی حضرت را مطالعه کند.

امام جمعه قم به تفسیر سوره العصر اشاره و بر اساس آن به توصیف ابعاد اسوهگی پرداخت و ابراز داشت: یکی از معانی «العصر» وجود مبارک امام زمان (عج) است، در واقع در بیان معانی این عنوان در منابع ثقلین آمده است که از ابتدایی ترین لحظه تاریخ هدایتگری انبیا تا به امروز چشم همه انبیا و اولیای الهی به ایشان دوخته شده است؛ بر این اساس ما معتقدیم که جایگاه رفیع حضرت امام عصر(عج) و الگوی اسوهگی در کلام حضرت راه روشنی برای سبک معیار زندگی است.

آیت الله سعیدی در ادامه به داستان و خطبه فدک اشاره کرد و اظهار داشت: در یکی از دیدارهای اخیر یکی از عزیزان پیشنهاد داده بود که  عنوان خطبه فدکیه را با امر به معروف تغییر دهیم، اما باید بدانیم فدک ظرفیتی بود که به مرور زمان توسعه پیدا می کرد، در واقع فدک منطقه جغرافیایی نبود بلکه یک تاریخ بود از این رو نمی توان اسم آن را تغییر داد.

وی ادامه داد: یکی از فرصت های مطالعه در زندگی حضرت زهرا (س) توجه به مفاهیم میلاد حضرت (س) است، از این رو نباید جای میلاد حضرت زهرا(س) با روز زن عوض شود؛ چرا که اگر فعالیت های دیگری در این روز صورت گیرد دیگر خبری از حضرت زهرا(س) نخواهد بود و بدعت ها نیز از این گونه مکان ها صورت می گیرد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات