۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۵۸۲۱۲
جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت؛

پشت پرده ترویج فرقه «اخباریه» در هند| «محکومیت و شکنجه» سهم زنان بحرینی از روز زن

جمعیت الوفاق ملی بحرین در پیامی به مناسبت روز جهانی زن اظهار داشت که نظام بحرین به بازداشت بانوان فعال و صاحب نظر پرداخته، آنان را شکنجه کرده و احکام انتقام جویانه ای علیه آنان صادر می کند.
جهان اسلام در هفته ای که گذشت

خبرگزاری رسا ـ گروه بین الملل: در بسته خبری این هفته «جهان اسلام در هفته‌ای که گذشت» سرخط مهمترین اخبار هفته گذشته را مرور خواهیم کرد:

هراس عربستان و آمریکا از موفقیت انتخاباتی حزب الله لبنان
حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی با تأکید بر ایستادگی لبنان در برابر دستورهای بیگانگان و عدم پذیرش شروط رژیم صهیونیستی ادامه داد: لبنان یکپارچه از یک ذره حقوق خود در استخراج نفت و ثروت های طبیعی کوتاه نیامده و در برابر توطئه های صهیونیستی می ایستد و تحت تاثیر تهدیدها و توطئه های دشمن قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام شیخ علی یاسین رییس جمعیت علمای صور لبنان بر لزوم انتخاب افراد کارآمد و پاک در انتخابات پارلمان این کشور تأکید کرد. وی افزود: لبنانی ها باید با قدرت در این انتخابات شرکت کرده تا از منابع قدرت کشور به ویژه مقاومت محافظت کنند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت مردم را نسبت به حس بی تاثیر بودن رأی خود برحذر داشت و تصریح کرد: ما وظیفه داریم به جریان های سیاسی که عملکرد مثبتی داشتند، رای داده و پیام تشکر ارسال کرده و با عدم رأی به توهین کنندگان به آرای مردم، آنان را مجازات کنیم.

شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در رابطه با اقدامات اخیر آمریکا و مساله معاهده قرن گفت: معاهده قرن و توطئه علیه مساله فلسطین و فلسطینیان در حالی صورت می گیرد که صهیونیست ها پیش از دیگران به زوال رژیم خود اطمینان دارند و می دانند که هر آنچه انجام می دهد توانایی نجات آنان را نخواهد داشت.

حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تأکید کرد که ما در برابر نبرد سیاسی بزرگی قرار داریم که عربستان سعودی و آمریکا در آستانه انتخابات پارلمان لبنان به راه انداخته اند.

 آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان با اشاره به برگزاری سمینار «رمزگشایی از حزب الله» در امارات افزود: این سمینار که با هدف کدیابی حزب الله برگزار شد نیز مخدوش کردن چهره مقاومت را نشانه رفته و در واقع همه امکانات و برنامه های تبلیغاتی و رسانه ای و سیاسی مخالفان در راستای ضربه زدن به مقاومت در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان بسیج شده است.

 شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان حمایت از فهرست مقاومت و همپیمانان آن را عامل تثبیت هویت لبنان مقاوم به عنوان یک کشور آزاده و مستقل به ویژه در پرتو تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت لبنان و ثروت های نفتی این کشور خواند.

تجمع علمای مسلمان لبنان از تصمیم گروه های ملی فلسطین مبنی بر برپایی مراسم های «بازگشت بزرگ» و همچنین مقابله با «معامله قرن» استقبال کرد و آن را عکس العملی طبیعی و ضروری جهت اعلام مخالفت مسلمانان با توطئه علیه مساله فلسطین خواند.

تلاش آمریکا برای تحریک اهل سنت عراق در آستانه انتخابات
حجت الاسلام شیخ علی نجفی فرزند و مدیر دفتر حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی با تاکید براینکه "مسیحیان عراقی بخشی از مردم این کشور هستند" گفت: هر گونه طرح و برنامهای برای پایان دادن به حیات اقلیتهای دینی در عراق را به شدت محکوم میکنیم و اجازه نخواهیم داد که در قالب طرحهای مختلف حق اقلیتهای مختلف پایمال شود.

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با اشاره به سخنان اخیر سفیر آمریکا در بغداد گفت: طبق آنچه که خبرگزاریها اعلام کردهاند، سفیر آمریکا خواستار سرنگونی حکومت شیعیان در عراق و برپایی حکومت اهل تسنن شده است، این گونه سخنان را اگر صحیح باشد، به شدت محکوم میکنیم.

حجت الاسلام سید حمید الحسینی دبیرکل اتحادیه رادیوتلویزیون‌های عراق از عدم پذیرش دیدار با گروهی از فعالان عربستان خبر داد و بیان داشت: رؤسای این موسسات رسانهای از عوامل مخدوش شدن چهره عراق، بازتاب دهنده فعالیتهای داعش در دوران سه ساله جنگ و تحریک کننده کشورهای عربی علیه عراق بودند.

جعفر الحسینی سخنگوی مقاومت اسلامی گردانهای حزب الله عراق تاکید کرد که تا زمانی که آمریکایی‌ها در عراق حضور داشته باشند، سلاح مقاومت کاملا آماده است.

حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات پیش رو در فضایی مملو از آرامش و ثبات، و نیز رقابت قانونی، از اهمیت به سزایی برخوردار است، تصریح کرد: چنین فضایی زمینه را برای تشکیل دولت جدید و مقتدر و از میان برداشتن مشکلات موجود در این مسیر، آماده می سازد.

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی پیامی خواستار تشکیل یک سازمان اقتصادی و بین المللی شد و بیان داشت: ما به یک اراده قوی برای غلبه بر مشکلات و موانع موجود و حرکت در جهت تکمیل و ایجاد یکپارچگی بین امت اسلامی احتیاج داریم.

حکایت شکنجه زنان بحرینی در زندان‌های آل‌خلیفه 
سعید الشهابی دبیرکل جنبش آزادگان بحرین از عملکرد رسانه ها در قبال آزادی طلبی ملت ها انتقاد کرد و گفت: ملت ها از سوی نظام های مستبد نادیده گرفته شده تا مردم هیچ جایگاهی در جامعه نداشته باشند. هر رسانه ای که رویکرد مغایر این مساله استفاده کند، به تعطیلی تهدید می شود.

علی الاسود نماینده سابق پارلمان و عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در واکنش به احکام صادر شده از سوی دادگاه آل خلیفه اظهار داشت که این دادگاها روز به روز ثابت می کنند که سیاسی هستند. وی تصریح کرد: شاهدان دادگاه شیخ علی سلمان کارمندان وزارت کشور بحرین هستند و علی الظهرانی قاضی دادگاه نیز نقش سیاهی لشکر را ایفا می کند.

جمعیت الوفاق ملی بحرین در پیامی به مناسبت روز جهانی زن بر لزوم آزادی همه بانوان انقلابی از زندان های آل خلیفه تأکید کرد. این جمعیت اظهار داشت که نظام بحرین به بازداشت بانوان فعال و صاحب نظر پرداخته، آنان را شکنجه کرده و احکام انتقام جویانه ای علیه آنان می گیرد به گونه ای که برخی از آنان تا 5 سال حبس محکوم می شوند. 

حجت الاسلام شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت العمل اسلامی بحرین تصریح کرد: ارتباط عمیقی میان عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی نظام آل خلیفه و افزایش هجمه و دشمنی علیه ایران و سایر کشورهای عضو محور مقاومت وجود دارد.

رژیم آل خلیفه همچنان از تحویل شناسنامه به ساره علی سلمان دختر دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین خودداری می کند. همسر شیخ علی سلمان در خصوص این مساله در توییتر نوشت: ساره هم اکنون سه سال و سه ماه دارد اما همچنان از شناسنامه بحرینی محروم است.

پشت پرده‌های ترویج فرقه اخباریه در هند
پاکستان: پیر معصوم نقوی رییس جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی ضمن اشاره به فعالیت فوق العاده رسانه ها در درگیری های جاری در سوریه به ویژه در غوطه شرقی گفت: جنجال رسانه ای اخیر درباره حوادث سوریه برای انحراف اذهان عمومی از جنایات آل سعود در یمن است.

فلسطین:  اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در نشست رهبران این جنبش با نمایندگان گروه‌های فلسطینی، خواستار برگزاری کنفرانس نجات ملی با هدف اتخاذ استراتژی ملی برای حفظ مسأله فلسطین و مقابله با قرارداد موسوم به معامله قرن شد.

هند: حجت الاسلام سید محمد اسلم رضوی از روحانیان برجسته هندوستان تاکید کرد که یکی از توطئه‌های استکبار علیه شیعیان، ترویج فرقه های مختلف از جمله «اخباریة» است. هدف آنان از ایجاد این فرقه، ادعای ارتباط مستقیم با اهل‌بیت (ع) است تا از این طریق، نقش علما و روحانیان شیعه که وسیله ارتباط با اهل بیت (ع) هستند، را کنار زده و ولایت فقیه را از مسلمانان بگیرند.

یمن: عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در پیامی که به مناسبت روز زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) منتشر کرده، ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت که چنین روزی باید به عنوان روز جهانی زن مسلمان انتخاب شود./983/ب953/ک 

ارسال نظرات